Hop til indhold
  • 0

Kan wireless kombi dimmer ikke fungerer med wireless lampeudtag?


Flemming Klitgaard
 Share

Spørgsmål

Har et problem med at få en 4 tast kombi dimmer til at aktivere et trådløst lampeudtag.

Dimmeren har tidliger haft direkte forbindelse med tændledning til lampe. Det giver så problemer med Led pærer.Dette lykkes så ikke.

Dette har jeg så forsøgt at løse ved at købe et trådløst lampeudtag ver. 2. Min intention var så at knapperne på dimmeren kunne aktivere lampeudtaget og med isoleret tændledning. Dog uden succes.

Kan oplyse at i service mode virker det men ikke via. de fysiske knapper på dimmeren  .

Er der noget at gøre eller skal jeg skifte dimmeren til et batteri tryk?

(Overvejer at skifte til Wiser for at få et mere moderne system)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg er ikke 100% sikker på hvad du forsøger at lave, men LK IHC wireless ver. 1 dimmer og lampeudtag virker kun hvis min. belastningen er opfyldt. Dvs. Du kan ikke bruge en ver. 1 dimmer som tryk, medmindre min. belastningen på dimmeren er opfyldt.

Hvis du ikke har ret meget LK IHC wireless og ikke har nogen LK IHC controller, vil jeg ikke bruge penge på LK IHC wireless. Så vil jeg isteddet kigge på zwave. Det kan LANGT mere end wiser.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Jeg er ikke 100% sikker på hvad du forsøger at lave, men LK IHC wireless ver. 1 dimmer og lampeudtag virker kun hvis min. belastningen er opfyldt. Dvs. Du kan ikke bruge en ver. 1 dimmer som tryk, medmindre min. belastningen på dimmeren er opfyldt.

Hvis du ikke har ret meget LK IHC wireless og ikke har nogen LK IHC controller, vil jeg ikke bruge penge på LK IHC wireless. Så vil jeg isteddet kigge på zwave. Det kan LANGT mere end wiser.

Måske jeg har udtrykt mig på svært forståeligt dansk. Så jeg prøver igen.

Jeg har en gammel 4 tast dimmer der sidder i en Fuga dåse med tænlednig til lampested. Jeg går ud fra at det er en ver.1 da den ikke kan dæmpe led. Jeg vil fra denne dimmer kun anvende tasterne til at betjene et Ver. 2 lampeudtag. Den eksisterende tændledning som før gik direkte til pæren er isoleret i lampested. Det kan jeg ikke få til at virke.

Jeg har så som forsøg forbundet et alm. IHC tryk der er fortrådet til et input modul i tavlen og her kan jeg få det trådløse lampeudtag til at virke med LED.

Så måske virker tasterne ikke hvis der ingen belastning (pære) er forbundet via tændledning.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Præcist. Tasterne på din gamle dimmer virker kun hvis du har tilsluttet en belastning som opfylder min. belastningen. Det skyldes at elektronikken i LK IHC wireless ver. 1. lever af den strøm der bruges af det som er tilsluttet. Uden belastning som opfylder min. belastnings kravet, kan de hverken sende eller modtage wireless signaler.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok