Hop til indhold
  • 0

Äldre IHC installation


Rompa
 Share

Spørgsmål

Jag installerade IHC systemet i samband med husbygge 1995.

Då salufördes IHC av Schneider i Sverige men efter något år tog Elko över rättigheterna men slutande ganska snart med IHC.

Nu till min fråga, aktuell Controller kan jag bara parametrera vis Windows XP och som ni förstår inte är hållbart längre. Skulle förra året köpa en ny Controller men tyvärr så blev det inte av då butiken inte levererade till Sverige.

Nu ser jag att det inte längre går att köpa en ny Controller, undrar om jag kan få någon hjälp med hur jag gör? Går det att finna någon begagnad Controller och i så fall vilka operativsystem stöder en sådan?

Vänligen

Urban

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

IHC kan godt programmeres med en ny og moderne Windows pc. Det behøver ikke være XP.

Men er det via com port så kræver det naturligvis en usb-rs232 adapter. 
 

En ny controller - ja men de er lige udgået og produceres ikke mere. Så du kan kun kikke efter en brugt. Men hvis controlleren virker så burde der ikke være behov. Så kan du programmere den gamle - også med en ny pc. Du skal bare sikre det er den korrekte Visual der benyttes. Hvis altså ikke der er tale om den helt gamle dos controller.

søg lidt her på sitet. Der er flere indlæg om samme emne. Skift eller opgradering af controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der findes kun et program til Visual 1 og hvis du har det kan du installere det på hvilken PC du vil. Om du kan få forbindelse afhænger af den fysiske kabel forbindelse og driver.

Selve Visual 1 softwaren kan du hente her:

https://www.lk.dk/professionel/support/varktojer/download-software/

Alle kan oprette en bruger og derefter downloade det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er bare en disclaimer fra LK så de ikke skal rode med at sikre alverdens mærkelige kombinationer hos brugerne.
Prøv at installere det og se om ikke det virker.  Du skal selvfølgelig have en com port ledig eller en understøttet usb-rs232 dongle, med rette driver..  Windows kan jo også køre helt gamle dos programmer, men man skal bare vælge hvorledes det skal afvikles. Og her kan man altså vælge at Windows for det ene program skal opføre sig som en tidligere Windows version f.eks. XP.

Nu er det længe siden jeg har rodet med en Visual 1 men mener helt sikker det har været efter XP. Måske på en 7 eller 8.

Der er også nogen der har det kørende på en MAC, og her er det igen kun er spørgsmål om at sætte tingene korrekt op så det emulerer en andet styresystem, men det er alså muligt.

Alt efter dit behov for ændringer og opdateringer, så kan det være der skal en ny controller til. Men er det bare for at omprogrammere lys tryk, tændinger, timere mm så kan den gamle controller fint benyttes.
Den nye er kun nødvendig hvis du vi have temperatur sensorer og nyere dimmere på. Eller hvis der er behov for at styre gennem en 3. Part eller via Internet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 12/9/2023 at 3:16 PM, Rompa said:

Hej igen, tyvärr så ser det inte ut att kunna använda senare operativsystem än XP enligt denna text på deras hemsida;

Lars har helt ret. Programmet kan godt køre på Windows 10. Du skal bare have en USB-RS232 dongle der er supportet. Desværre er det 5 år siden jeg sidst har rodet med Visual 1 så jeg kan ikke hjælpe dig mere andet end at sige at jeg for 5 år siden havde Visual 1 til at køre på Windows 10. Jeg kan ikke huske detaljer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok