Hop til indhold
  • 0

Wireless


Goodwindk
 Share

Spørgsmål

Hej super teknikere, jeg ville høre om der er noget jeg kan gøre ved den forsinkelse som opstår på de trådløse enheder, jeg kender fint til problemet og at jeg bare kan køre dem ind igen, jeg tænkte mere på om der var noget mere dybde gående som man havde fundet ud af hjælp, feks skille lo… ad og fix et eller andet, det er en visuel2 Hw 6.1 , jeg har okay check på Ihc så de helt teknisk svar, hvis der er nogen, skal jeg nok få tydet 

tak og go dag

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der er forskellige forsinkelses problematikker med LK IHC wireless, og de har forskellige løsninger, så du må være mere specifik om hvad dit problem er.

Flere af problemerne opstår imidlertid hvis man har for lav belastning på HW ver. 1 wireless enheder. De kræver alle mellem 5-20W som minimums belastning. Kommer man under dette begynder der at opstå problemer med kommunikationen mellem wireless enheder og controlleren, hvilket bl.a. medføre at der forsøges flere gange før der gives op. Eftersom kommunikationen er seriel, kan 1 wireless enhed bloker for kommunikationen med de andre og da det ofte er det afsluttende ok fra en wireless enhed som fejler, kommer man nemt til at fejlsøge på andre wireless enheder end der hvor problemet rent faktisk eksister.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som jeg skrev, er problemet sjældent den lampe hvor lyset er lang tid om at reager. Det er somregl en anden wireless enhed som bloker for kommunikationen. En lille spændings ændring kan være nok til at udløse problemet hvis det skyldes lav effekt forbrug. Men der kan også være andre årsager. For at finde dem skal du imidlertid identificer de wireless enheder som er skyld i problemerne.

Du kan prøve om du kan finde den/de problematiske wireless enheder ved at lave en FB, som sætter alle wireless enheder samtidig. Kommunikatione vil ske i den rækkefølge de er linket til FB'en. Når du har prøvet at ændre status et par gange, kan du prøve at ændre rækkefølgende så de wireless enheder så de alle bliver linket i den modsatte rækkefølge. Gentag nu dine status ændringer.

Nu skulle du gerne have en idee om hvilken wireless enhed som giver dig problemer. Den wireless enhed som er før den som er ramt af forsinkelse, er typisk den wireless enhed som er skyld i problemerne. Værd dog opmærksom på at du nemt kan have flere enheder som giver problemer, også bliver det straks mere kompliseret af finde de skyldige.

 

 

Kommunikationen med wireless lampeudtag, dimmer, stikkontakter og tilsvarende sker i grove træk således.

  1. Controlleren sender besked til enheden om at ændre tilstand eller lys styrke.
  2. Enheden svare tilbage at ændringen er gennemført.

Hvis controlleren ikke modtager step 2 inden udløb af timeout gentages step 1 og 2 nogle gange indtil controlleren modtager det ønskede svar eller giver op og går videre til næste wireless enhed. Sålænge at controlleren ikke har modtaget tilfredsstillende svar i step 2 eller den har givet op, vil den ikke kommuniker med andre wireless enheder.

Kommunikationen med wireless tryk og wireless input moduler sker i grove træk således.

  1. Et wireless tryk sender en besked til controlleren.
  2. Controlleren sender beskeden retur for at bekræftige modtagelsen. Forstår controlleren ikke beskeden, vil den lave et ikke forstået broadcast og vente på at beskeden bliver genfremsendt eller timeout indtræder. I denne periode vil controlleren ikke kommuniker med andre wireless enheder.

Hvis et wireless tryk ikke modtager bekræftigelsen på modtagelsen inden for timeout eller modtager et ikke forstået broadcast, vil det forsøge at genfremsende beskeden indtil det modtager den forventede bekræftigelse eller den giver op.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det var godt nok et fint svar, og du kunne godt ha givet mig det for FLERE år sidden, det var en okay detalje at vide lidt om, tak, i denne situation har jeg fået controller med hjem og givet den til min makker så han kunne uddanne sig, så den er stort set tom, jeg har spurgt ham til hvad han havde på den nu her ret kort tid efter start da den gjorde det igen, du for det svar når jeg for det om hvad der er på og igen SUPER INFO tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok