Hop til indhold
  • 0

Sluk alt


MartinJ
 Share

Spørgsmål

Jeg  vil gerne tilføje en sluk alt funktion i mit program på et bestemt tryk - jeg er dog lidt lost her. - Det her de siger LK IHC kommer til sin ret og det er det mange bruger. Jeg kan dog ikke lige gennemskue hvordan jeg gør.

Tænkte at bruge blok 1.1.02.g (Puls / Tænd sluk Alt) - den kan jeg ikke få til at fungere.image.png.70a6648f6a92921a259d57b733df33d8.png

i installation har jeg har kombi relæ 4 tast - hvor et jeg ønsker at anvende f.eks. (Øverst venstre)

image.png.29bd9bdefd90ab897378e6d8e46fb9f2.png

Jeg tænker jeg også skal bruge 1.1.01.e, men her er jeg tabt. Hvordan skal dette linkes sammen?

 image.png.f41ad5e327e4409ddc1484755e2ecc14.png

Jeg forestiller mig det er noget med at bruge scenarie sluk til andre blokke?

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du kan komme i en situation hvor det ikke virker helt godt. Det anbefales at kun en FB er forbundet til et udgangs produkt. Denne ene FB vil kunne holde helt styr på status af udgangsproduktet. Er der flere FB'er forbundet til et produkt, vil den ene blok kunne tro at produktet er tændt hvor den anden vil kunne tro at det er slukket.

Så, virker det som det skal, så lad det være. Kommer du i problemer, så prøv at få FB'erne sat i serie, som i eksemplet her.

image.png.dbd3d8db7c5457e2395f4f188f024f23.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 14.8.2022 at 03:20 , Allan Nissen skrev:

Du kan komme i en situation hvor det ikke virker helt godt. Det anbefales at kun en FB er forbundet til et udgangs produkt. Denne ene FB vil kunne holde helt styr på status af udgangsproduktet. Er der flere FB'er forbundet til et produkt, vil den ene blok kunne tro at produktet er tændt hvor den anden vil kunne tro at det er slukket.

Så, virker det som det skal, så lad det være. Kommer du i problemer, så prøv at få FB'erne sat i serie, som i eksemplet her.

image.png.dbd3d8db7c5457e2395f4f188f024f23.png

Det vil jeg lige holde øje med - kan du uddybe hvilken situation det kan være? Vil jeg opleve det ikke virker eller vil der være andet?

Jeg har brugt det over weekenden og jeg synes det virker fortrinligt  :)  Men jeg kan godt følge dig med hvad du mener med ovenstående. Jeg vil lige holde øje med det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, MartinJ skrev:

Det vil jeg lige holde øje med - kan du uddybe hvilken situation det kan være? Vil jeg opleve det ikke virker eller vil der være andet?

Jeg har brugt det over weekenden og jeg synes det virker fortrinligt  :)  Men jeg kan godt følge dig med hvad du mener med ovenstående. Jeg vil lige holde øje med det.

Den klassiske er ved brug af kip funktion. Hvis du f.eks. tænder en lampe for senere at trykke sluk alt. Så tror kip blokken stadig at lampen er tændt, hvorfor det er nødvendigt at trykke 2 gange for at tænde lampen næste gang.

Ved at sende sluk kommandoen igennem kip blokken, så husker kip blokken hvad den har gjort sidst.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 15.8.2022 at 14:15 , Allan Nissen skrev:

Den klassiske er ved brug af kip funktion. Hvis du f.eks. tænder en lampe for senere at trykke sluk alt. Så tror kip blokken stadig at lampen er tændt, hvorfor det er nødvendigt at trykke 2 gange for at tænde lampen næste gang.

Ved at sende sluk kommandoen igennem kip blokken, så husker kip blokken hvad den har gjort sidst.

Det vil jeg huske :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok