Hop til indhold
  • 0

IHC Dimmer i Home assistant


RBJ
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg håber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig lidt :)

Jeg har et smarthome med flere forskellige hubs og jeg har fået mit IHC ind over HA og derfra i Homekit.

Jeg har udfordringer med mit lys i køkkenet som har en dimmer. når jeg trykker på lyset i HA eller homekit dæmper den bare lyset.

Jeg kan læse mig til at det er "normalt" og jeg har forsøgt at bruge denne guide

https://www.dingus.dk/home-assistant-and-ihc-dimmers/#more-743

mit problem er bare når jeg forsøger at ændre i min config. i HA siger den fejl lige meget hvad jeg gør, jeg har set flere guides om hvordan man laver den manuelle config af IHC i HA men det virker ikke, jeg slog auto_setup fra og prøvede at tilføje et lys uden at bruge de 3 id'er som man skal i guiden bare for at se om den vil godtage men uden held.

Jeg håber nogle kan hjælpe mig og kræver det en teamviewer og en halv times arbejde giver jeg gerne noget for det :) 

målet er simpelt, jeg vil bare gerne kunne tænde og slukke for lyset via Homekit/HA

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
14 hours ago, Kim carlsen said:

i HA configuration.yaml under ihc lights skal din dimmer stå således:

light:

    - id: xxx
      name: stue_spots
      dimmable: true

din id er din dimmers "lys niveau"

 

på dit dashboard tilføjer du:

type: light
entity: light.stue_spots

mange tak fordi du giver hjælpe :) jeg er ikke nogle haj i IHC så jeg er ikke helt sikker på hvilken linje jeg skal kigge på, kan du ud fra dette billede ?

image.png.baede56c872dc35237850aba61c72d01.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
37 minutes ago, Kim carlsen said:

Ok. Mit setup er med wireless dimmere, der har tilbagemelding. 

Så vil jeg tro du skal bruge eksemplet fra dingus.dk og sætte on/off som angivet. (Jeg har ikke disse dimmere, så kan ikke teste det 100%)

On til 'tænd og reguler op'

Off til 'sluk og reguler ned'

øv .. men har lige forsøgt med disse id'er:

image.png.fb9734d84ef56d02c8733750a699065f.png

 

Men får denne fejl:

 

Integration error: off_of - Integration 'off_of' not found. Integration error: on_id - Integration 'on_id' not found. Integration error: name - Integration 'name' not found. Invalid config for [light]: required key not provided @ data['platform']. Got None. (See /config/configuration.yaml, line 22).

 

config ser sådan ud:

# Example configuration.yaml entry for two IHC controllers
ihc:
  - url: 'http://192.xxx1.x'
    username: xxx
    password: xxxxx
    info: true
    auto_setup: true

light:
- id: 442203
on_id: 1938449
off_of: 1938705
name: kokkenny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok