Hop til indhold

Periodevise problemer med HUE modul


MIKJ
 Share

Recommended Posts

Hej alle i dygtige brugere

Jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg benytter mig af IHCCaptain (som kører på en Raspberry Pi 4) til at styre min IHC installation fra min telefon/computer. I IHCCaptain benytter jeg mig af Philips HUE modulet, til at styre de philips HUE pærer vi har i huset. HUE pærerne er opsat til at både at kunne styres fra IHC tangenterne i huset, og naturligvis fra IHC captain brugerfladen.

Mit problem opstår i at kontrollen over HUE pærerne pludselig forsvinder. Det opleves ved at jeg pludselig ikke kan tænde/slukke alle HUE pærerne vha. IHC captain og IHC tangenenter. Når problemet opstår, kan jeg uden problemer styre HUEpærerne fra HUE Appen, og jeg kan uden problemer styre resten af IHC installationen fra IHC captain brugerfladen, og tangenterne i huset, det med andre ord KUN HUE funktionaliteten der forsvinder.

 

Hvis jeg så genstarten IHCCaptain brugerfladen, virker det hele igen.

Det er meget forskelligt hvor tit fejlen opstår. Behovet for genstart af IHCCaptain kan være fra flere gange dagligt til ugentligt.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om folk har en ide om hvad der går galt, og hvordan det kan løses?

 

På Forhånd tak

Mvh Mike

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej, og tak for svar. 

HUE bridgen (og for den sags skyld Raspbery Pi'en med IHCCaptain på) har en fast IP, som desværre ikke har gjort nogen forskel.

Med henhold til Home Assistent, er der her muligt at bruge IHC tryk, til at styre HUE pære hvor forskellige tryk kan kodes til lys med, forskellig farve, lysstyrke osv?

Mvh Mike

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mike,

Jeg rapporterede noget meget lignende for ikke så lang tid siden: Styring af Hue fejlede - Fejlmelding - IHC-User.dk

Jeg har kun oplevet det denne ene gang, men det kunne være interessant om den "reetableringsløsning" som jeg fandt, også virker i dit tilfælde. Jeg har kun Hue integreret, så ved ikke om andet i IHC Captain evt. virkede på det tidspunkt.

Den nye Hue app ser ud til at have mere kommunikation med bridgen, min mobil melder den ihvertfald til at være mere powerkrævende end tidligere. Har I mange Hue apps forbundet til bridgen - jeg tænker at IHC Captain måske bliver nedprioriteret, men det ved Mikkel helt sikkert meget mere om end jeg gør! Til gengæld lyder det jo som om Martin (PapaKjaer) har oplevet dette før den nye Hue app, og det har du måske også?

Bedste hilsener

Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, MIKJ skrev:

Med henhold til Home Assistent, er der her muligt at bruge IHC tryk, til at styre HUE pære hvor forskellige tryk kan kodes til lys med, forskellig farve, lysstyrke osv

Ja, det kan du. Du sætter alle parametre selv og kan tilknytte til IHC trykkene. Der er næsten mulighed for alt i Home Assistent. Jeg har IHC, Hue, Sonos, Ubiquiti, HomeKit og Sony Bravia integreret med Home Assistant - og kan lave automatisering imellem dem alle. F.eks. når alle vores telefoner har forladt vores wifi (ubiquiti), så tændes Hjemmesimuleringen på IHC og slåes fra, når en telefon igen er ‘hjemme’.  Og et IHC tryk til at starte en playliste på Sonos… omm.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok