Hop til indhold
  • 0

Døende HW7.1 ?


Jakob Hauerslev
 Share

Spørgsmål

Hej. 

Så oprandt dagen, hvor jeg lige skulle opdatere diverse i vores installation. Lavede om på et par funktionsblokke, og trykkede send. Da pølserne på panden var ved at være nået en kritisk temperatur, fjernede jeg for en gangs skyld ikke fluebenet i "genstart efter programmet er sendt" (eller hvad der nu står).

Det resulerede i at pølsestegningen ophørte brat, og jeg kom ud til en controller med fast grøn diode. Med minutters mellemrum gik lyset i dioden ud, og blå og rød blinkede, hvorefter den grønne igen var fast. 

Jeg tænkte at den bare skulle have en reset, hvilket ikke virkede, prøvede at tage al strøm fra den, hvilket heller ikke virkede, hvorefter jeg begyndte at læse lidt herinde, da jeg var overbevist om at den var død. 

Den kunne ikke nåes via usb, hverken i visual eller firmwareloader.

Nå, hvad gør man så. Ringer til LK der ikke ville hjælpe når nu jeg ikke er installatør (egentlig fair nok), videre til grossisten der var mere end bekendt med fejlen, og vejledte om at jeg bestilte en ny, og sendte den anden ind til vurdering ved LK.

Så fik jeg arrangeret lidt om i tavle og på gulvvarme, så fruen havde både varme og (fast) belysning til aften. 

Efter halvanden time begyndte mit ene vindue pludselig at virke - controlleren var genopstået fra de døde. 

 

Det store spørgsmål er nu, og jeg tør lave en ny genstart for at ændre ip osv på den? Er der nogen der har erfaring med den form for kort genopstandelse fra elektronikskrot, eller skal jeg fastholde min bestilling og have en ny i backup?

Den kører FW 03.03.33

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Til orientering så var den meget døende. 

Kunne ikke tilgås på lan, og da jeg har købt led dimmer, så skulle fw opdateres. Controlleren kom aldrig videre end genstarten, og så stod den ellers og genstartede hele natten hvert kvarter (hvor lyset i huset blinkede med). 

Jeg har hentet en ny i dag der bare kører som den skal, dog skal den også fw-opdateres - spændende!

Controleren var en version 3, hw 7.1, med fw .33 (den der skulle udbedre kritisk fejl).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok