Hop til indhold
  • 0

Gardin styring..


Thomasbl
 Share

Spørgsmål

jeg skal bruge en blok til en gardinstyring.gardin motoren har to udgange, en til frem og en til tilbage.der skal bruges 2 tryk til den.kort tryk vender lamellerne, lidt længere og gardinet kører frem eller tilbage.og så skal der være gensidig spærring..så jeg har brug for vores dygtige brugere..:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Jeg har lavet noget ligende til en markise. Jeg kan prøve at sende den, når jeg får tid. På den blok er en indgang til at køre den lidt ud og en indgang til at køre helt ud. Den kan heller ikke tåle spænding på både ud og ind, så der er sikkerhed for den ikke forsøger at køre begge veje. Jeg kan nok sende den i aften.mvh.Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

thomasbl skrev:

slet ingen der vil hjælpe..:-(
Hej Thomas -Du bliver nok nødt til at komme med lidt mere info; fx[ul][li]Hvordan skal de to tryk fungere?[/li][li]Skal man kunne afbryde gardinet midt i operationen?[/li][li]Er der indbygget beskyttelse, så motoren selv stopper ved enderne, eller må udgangene ikke kunne være "on" hele tiden?[/li][/ul]...og så må du da fortælle, hvad det er for en styring, hvor nem den er at installere, hvor godt den virker, og hvad den koster...-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Fod skrev:

thomasbl skrev:
slet ingen der vil hjælpe..:-(
Hej Thomas -Du bliver nok nødt til at komme med lidt mere info; fx[ul][li]Hvordan skal de to tryk fungere?[/li][li]Skal man kunne afbryde gardinet midt i operationen?[/li][li]Er der indbygget beskyttelse, så motoren selv stopper ved enderne, eller må udgangene ikke kunne være "on" hele tiden?[/li][/ul]...og så må du da fortælle, hvad det er for en styring, hvor nem den er at installere, hvor godt den virker, og hvad den koster...-- Jakob
det ene tryk (ved kort tryk) vender lamellerne(lukket), samme tryk (ved langt) kører dem tilbage.det andet tryk (ved kort tryk) vender lamellerne(åben), samme tryk ved (langt tryk) kører dem frem.den stopper selv ved enderne, så trykket skal kun lave puls når man holder trykket inde. altså en følg funktion.udgange må kun være så længe man trykker, og ikke hvis man trykker på det andet tryk.håber det hjælper.det er en løsning jeg skal bruge ved min chef, men jeg har ikke selv strikket det sammen, også tænkte jeg på jer
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det lyder da simpelt - udgangene skal vel bare følge indgangene bortset fra, at kun een af udgangene må være aktiv ad gangen?Hvis det er rigtigt, kan det være, at denne passer:[file name=Thomas_gardinstyring_v1.zip size=1615]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Thomas_gardinstyring_v1.zip[/file]-- Jakob

Thomas_gardinstyring_v1.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Her er den blok jeg har lovet at sende. Den kan nok ikke direkte bruges, da helt ud og ind køre på en timer. Du kan måske bruge noget af det. Jeg har sat projektet på, så trykkene går gennem en tastekontrol. Held og lykke.Michael [file name=Markise.zip size=5469]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Markise.zip[/file]

Markise.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

fisk skrev:

Her er den blok jeg har lovet at sende. Den kan nok ikke direkte bruges, da helt ud og ind køre på en timer. Du kan måske bruge noget af det. Jeg har sat projektet på, så trykkene går gennem en tastekontrol. Held og lykke.Michael [file name=Markise.zip size=5469]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Markise.zip[/file]
tusinde tak, jeg tester den imorgen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej ThomasDu skrev

jeg skal bruge en blok til en gardinstyring.gardin motoren har to udgange, en til frem og en til tilbage.der skal bruges 2 tryk til den.kort tryk vender lamellerne, lidt længere og gardinet kører frem eller tilbage.og så skal der være gensidig spærring..så jeg har brug for vores dygtige brugere..
Det er lidt snyd at komme med sådan et spørgsmål på en hverdag..:P Har lige et spørgsmål.Når gardinerne er lukket og du så trykker, Frem eller Tilbage. Åbner de først og så køre.Lukker de så igen eller..??Er de lukket når de kør. Og først åbner igen når du laver et kort tryk Frem..??
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen..Jeg er kom til at arbejde lidt videre, og er gået ud fra at, lamellerne åbner, hvis man køre gardinet fra/for, når de har været lukket.Prøv og se om denne FB. er noget du kan bruge. Da det er en lidt ”stor” FB. har den nok et par børnesygdomme. :XSÅ HVIS DER ER NOGLE DER VIL PRØVE DEN FOR MIG OG SKRIVE TILBAGE.!!Ville det være dejligt.. Da jeg det svære ikke selv har en IHC installation ENDNU… :( På forhånd tak..:) [file name=10.zip size=7479]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/10.zip[/file]

10.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

JJJ skrev:

Hej ThomasDu skrev
jeg skal bruge en blok til en gardinstyring.gardin motoren har to udgange, en til frem og en til tilbage.der skal bruges 2 tryk til den.kort tryk vender lamellerne, lidt længere og gardinet kører frem eller tilbage.og så skal der være gensidig spærring..så jeg har brug for vores dygtige brugere..
Det er lidt snyd at komme med sådan et spørgsmål på en hverdag..:P Har lige et spørgsmål.Når gardinerne er lukket og du så trykker, Frem eller Tilbage. Åbner de først og så køre.Lukker de så igen eller..??Er de lukket når de kør. Og først åbner igen når du laver et kort tryk Frem..??
det ene tryk (ved kort tryk) vender lamellerne(lukket), samme tryk (ved langt) kører dem tilbage.det andet tryk (ved kort tryk) vender lamellerne(åben), samme tryk ved (langt tryk) kører dem frem.den stopper selv ved enderne, så trykket skal kun lave puls når man holder trykket inde. altså en følg funktion.udgange må kun være så længe man trykker, og ikke hvis man trykker på det andet tryk.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay.Denne FB. kan køre manuelt eller auto. Der er status om lamellerne er åbne eller lukket.. og status på om de er trukket fra eller trukket for. Jeg arbejder på at lave to indgange hvor der vil være mulighed for at trække for og lukke lamellerne. Og en indgang der trækker fra..Version 2.01Er på vej

10-95768e977e75b72bc80be58d87a974e5.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Fod skrev:

thomasbl skrev:
...men da jeg tænder for strømmen siger gardinstangen KNALD og den er færdig..den er nu sendt tilbage..
Du fik aldrig fortalt, hvad det var for en model og hvor godt den fungerer... - eller, nu har du jo faktisk fortalt, hvordan den ikke fungerer. Er det et fabrikat, man skal holde sig fra?-- Jakob
har talt med deres mand, han har aldrig oplevet det før.han tager fat i producenten, så de får lige en chance inden jeg siger hvem det er. kan være en enestående fejl.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Fod skrev:

Det lyder da simpelt - udgangene skal vel bare følge indgangene bortset fra, at kun een af udgangene må være aktiv ad gangen?Hvis det er rigtigt, kan det være, at denne passer:[file name=Thomas_gardinstyring_v1.zip size=1615]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Thomas_gardinstyring_v1.zip[/file]-- Jakob
simpel, men den ser ud til at virke rigtig godt..tusinde tak
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

thomasbl skrev:

simpel, men den ser ud til at virke rigtig godt..tusinde tak
Ingen årsag. Jeg gik efterfølgende og tænkte videre, hvad med fx[ul][li]To tangenter; en åben/frem og en luk/tilbage[/li][ul][li]Kort tryk: Åbner hhv. lukker (vender lamellerne)[/li][li]Dobbeltklik: Kører helt frem hhv. helt tilbage[/li][li]Langt tryk: Kører frem hhv. tilbage, til tangenten slippes[/li][/ul][/ul]-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

idéen er god men i dette tilfælde er der lidt styring i gardinet.derfor skal man "kun bruge puls".og så at man skal kunne bruge den med B&O fjernbetjening..men en ingang hvor man kan sætte en tid på, til f.eks scenarie styring. så kan man taste på B&O sætte en indgang, så lyset dæmpes og gardinet lukker, kunne være rigitg sejt

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok