Hop til indhold
  • 0

Ihc alarm og skalsikring


Dennye
 Share

Spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
20 hours ago, Lars Jacobsen said:

Nice. Det var jo egentlig et simpelt løsning på problemet med individuelle indgange til skalsikring, som i de fleste tilfælde vil ligge beslag på mange indgange. Normalt er det nok ikke mangel på indgange der er begrænsningen (til almindelige lysstyring og PIR). Det er mere udgange der kan mangle hvis man vil styre stikkontakter individuelt, og har de gamle forrådede dimmere der krævede 4 udgange.

Måske du skulle sætte en produktion i gang, der er sikkert mange der kan bruge sådan et modul. Du kunne måske gå sammen med Klaus Zigza da han jo i forvejen producerer og sælger alternative IHC udvidelser.

Tusind tak for tilbagemeldingen!

Om løsningen er simpel ved jeg ikke rigtig. I princippet og teorien - Ja, men man skal acceptere de begrænsninger denne løsning har og jeg skulle bruge en del tid på at overtale mig selv til, at gå igang med at udvikle og få lavet modulet (Det er næsten 40 år siden jeg sidst lavede sådan noget :-)).

Ideen med at sætte en produktion igang er faktisk i mine tanker, men jeg mangler bare at finde ud af, om der er et marked for det. Det var faktisk derfor jeg tillod mig "at bryde ind i" denne tråd.

Din tilbagemelding får mig bestemt til at tage næste skridt, som er, et få lavet nogle flere moduler - Tak for det! 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 hours ago, Henning Pedersen said:

Nydeligt arbejde.

Hvad sker der hvis der laves langt tryk på et tryk, og der samtidigt andet sted i huset trykkes kort på en anden indgang?

Hvis man vælger denne løsning til at forøge antallet af indgange til mere end de 128 IHC er designet til, er der nogle kompromiser man skal tage stilling til og acceptere.

1-14 input Decimal-to-BCD Encoderen (Encderen) afgive kun værdien for et tryk!  Encoderen er designet således, at hvis to eller flere indgange vælges på samme tid, vil den kun vælge det tryk, der er tilsluttet den højeste af de 14 indgange. Der kan altså ikke registreres hvis der trykkes på flere tryk samtidig.

Derfor:

Hvis det tryk, hvor der laves et lagt tryk på, er formundet til en højere indgang f.eks. indgang 14, vil det korte tryk, som er forbundet til en lavere indgang ikke registreres.

Hvis det omvendte er tilfældet. Det tryk, hvor der laves et langt tryk på, er forbundet til en lavere indgang f.eks. indgang 1, vil Encoderen registrere det korte tryk i stedet og "falde tilbage" på registreringen af det lange tryk, når det korte tryk stopper. Hvordan dette så skal håndteres af IHC controlleren afhænger af, hvordan programmøren af funktionsblokken har valgt at håndtere denne situation.

PS: Hvis det korte tryk registreres i min funktionsblok, vil begge udgange fra blokken  få værdien = OFF, når et af de to tryk slippes.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, sbv1307 skrev:

Derfor:

Hvis det tryk, hvor der laves et lagt tryk på, er formundet til en højere indgang f.eks. indgang 14, vil det korte tryk, som er forbundet til en lavere indgang ikke registreres.

Jeg synes det er et rigtig interessant produkt du har gang i her. Og med en vis omtanke for, hvordan man forbinder sine indgange, så burde "begrænsningerne" være til at leve med. 
Jeg vil i hvert fald gerne købe et "modul". 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 hours ago, Kandersen said:

Jeg synes det er et rigtig interessant produkt du har gang i her. Og med en vis omtanke for, hvordan man forbinder sine indgange, så burde "begrænsningerne" være til at leve med. 
Jeg vil i hvert fald gerne købe et "modul". 

 

Jeg har fået sat en produktion af fire varianter af Encoder modulet igang, så de passer med benforbindelserne på IHC modulet og derfor kan monteres direkte på IHC Modulet.

  IHC INPUT 1 - 4
  IHC INPUT 5 - 8 (forbindes direkte til input 5-7 og med tynd ledning til Input 8, som jo sidder på den anden side af IHC Modulet)
  IHC INPUT 11 - 14
  IHC INPUT 15 - 18

Jeg forventer at have modulerne klar om 10 dage, men er blevet gjort opmærksom på at leverancen kan blive forsinket pga. QV-19 :-(

Prisen kommer til at ligge omkring kr. 150,- Incl. moms, plus evt. Told.

Jeg håber du kan vente så længe, elles må du "nøjes" med et af modulerne fra min prøve produktion (det på billedet) (PS: Modulerne er de samme, bortset fra lidt tekst på printkortet).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok