Hop til indhold

Telnet til sonos


Recommended Posts

Hej,

Først og fremmest vil jeg rose dig for IHC Captain - det fungerer utroligt nemt og intuitivt :-)

Mit spørgsmål:

Jeg har en alarm som kan sende telnet beskeder - i dette tilfæde til en raspberry med mediaplayer installeret - dertil en forstærker og højtaler.
Den afspiller så lydfiler som eksempelvis "Alarmen kan ikke tilkobles, da terassedøren står åben".

Det ville jeg gerne gøre direkte til sonos højtaleren, men det er lukket land. Denon Heos understøtter telnet, men nu er det sonos jeg har i huset...

Er det på nogen måde muligt via. IHC Captain at sende telnet til sonos?

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Søren Fredslund Clausen skrev:

Hej,

Først og fremmest vil jeg rose dig for IHC Captain - det fungerer utroligt nemt og intuitivt :-)

Mit spørgsmål:

Jeg har en alarm som kan sende telnet beskeder - i dette tilfæde til en raspberry med mediaplayer installeret - dertil en forstærker og højtaler.
Den afspiller så lydfiler som eksempelvis "Alarmen kan ikke tilkobles, da terassedøren står åben".

Det ville jeg gerne gøre direkte til sonos højtaleren, men det er lukket land. Denon Heos understøtter telnet, men nu er det sonos jeg har i huset...

Er det på nogen måde muligt via. IHC Captain at sende telnet til sonos?

Mvh Søren

Nej ikke lige umiddelbart på nogen nem eller smart måde. Jeg har endnu ikke nogen officiel måde at påvirke ihc installation direkte på. 

Kan din alarm kun sende telnet beskeder?

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Søren Fredslund Clausen skrev:

Tænker ikke at jeg skal omkring IHC’en - men nærmere at jeg kunne sende telnet til sonos delen i ihc captain? 
Alarmen kan desværre kun telnet. 

Ok ja så skal vi måske sammen se på at lave noget integration. Så kan du også lave sluk alt når alarm slås til

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Søren Fredslund Clausen skrev:

Det lyder som en god idé. Jeg har 4 fysiske forbindelser fra alarm til ihc i dag, men det var da sjovere hvis det kunne klares over netværket istedet. 

Hvordan virker de fysiske alarmer og kan de ikke give de forskellige stati eller er det kun tænd/sluk etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Hvordan virker de fysiske alarmer og kan de ikke give de forskellige stati eller er det kun tænd/sluk etc.

De 4 udgange fra alarmen som går i 4 indgange på IHC controlleren er: 1 alarm tilkoblet (sluk alt), 2 sirener aktive (tænd blinklys), 3 og 4 er div. tilbagemelding til IHC.

Det er stikbensrelæ´er i alarmen som slutter 0v fra IHC input.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 minutter siden, Søren Fredslund Clausen skrev:

De 4 udgange fra alarmen som går i 4 indgange på IHC controlleren er: 1 alarm tilkoblet (sluk alt), 2 sirener aktive (tænd blinklys), 3 og 4 er div. tilbagemelding til IHC.

Det er stikbensrelæ´er i alarmen som slutter 0v fra IHC input.

3 og 4 kunne man måske bruge hvis de giver dig noget status som er fyldestgørende nok.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Søren Fredslund Clausen skrev:

Jeg kunne sagtens lave flere fysiske forbindelser - men ellers fortsætter jeg bare med en raspberry til lydbeskederne. 

De fysiske forbindelse kan jo trigger noget i ihc som igen kan få ihc captain til at gøre noget.

Er det fordi du gerne vil undgå flere fysiske forbindelser eller giver telnet nogle bedre muligheder?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder som en god idé. Jeg har 4 fysiske forbindelser fra alarm til ihc i dag, men det var da sjovere hvis det kunne klares over netværket istedet. 

10 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

De fysiske forbindelse kan jo trigger noget i ihc som igen kan få ihc captain til at gøre noget.

Er det fordi du gerne vil undgå flere fysiske forbindelser eller giver telnet nogle bedre muligheder?

Jeg vil gerne undgå de fysiske forbindelser - derfor telnet :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok