Hop til indhold

IHC wireless går i DVB-T signal


Recommended Posts

jeg har kun et wireless tryk men prøver resette det - det er mere når vi slukker og tænder lys på alm tryk, men der udsender contolleren vel også nogle signaler...Antennerne kan næsten ikke komme længere fra hinanden, men jeg kan da eksperimentere med at flytte dvb-t antennen lidt rundt i stuen. Den er tættere på ihc controlleren en på controllerens antenne.Jeg må hellere kontakte LK - eftersom udbredelsen af DVB-T snart eksplodere.

Link til kommentar
Del på andre sites

hvis det er alm tryk sender IHC´en ikke noget gennem luften.så det er ikke de signaler.lægger kablerne tæt med antenne kablet?er der noget der er i nærheden af dvb-t? af signaler der er trådløst. det kan være atmosfæriske forstyrrelser, vind og vejr osv.hvis det opstår ved bestemte tider og når man gør noget specielt, kan være EMC problemer, men så skal man teste lidt mere for at finde synderen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er alle tryk i hele huset som får dvb-t signalet til at hakke.Jeg har ikke noget antenne kabel som sådan, bortset fra det korte et, som forbinder selve stueantennen til DVB-T modtageren (philips). Jeg har ikke andre trådløse komponenter (jo wlan), så der må være en fælles komponent som udsender et signal hver gang vi tænder noget lys - uanset hvor... 230v output modul måske.Jeg må nok undersøge det grundigere... eller få noget kabelTV ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jah...det er jo nok en uheldig kombination af signalforhold og andre omstændigheder i mit hjem :( Min dvb-t antenne sidder bag TV i stuen og min IHC tavle sidder godt nok lige på den anden side af væggen i fyrrum. Jeg har endnu ikke prøvet at fjerne dvb-t antennen helt væk fra væggen fordi jeg lige skal have fundet et forlængerkabel :unsure: Men i aftes prøvede jeg at tænde og slukke lys via "trykkene" i Sceneview. Og der lykkedes det mig IKKE at fremprovokere forstyrrelser. Så hvis det ER tavlekomponenter, er det måske i virkeligheden 24v input modulerne som udsender støj. Jeg undersøger det stadig...

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok