Hop til indhold

Kan ikke finde Sonos enheder


tobiasbc
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg prøver at få IHC Captain til kontrollere min Sonos højttaler, men hver gang jeg prøver at tilføje Sonos-modulet eller tilføje en handling, så kommer nedenstående fejlmedelelse.

HTTP type
    POST
Request URL
    ajax/eventModuleLoader.php
Statuscode
    412
Statustext
    Precondition Failed
Response

    Fandt ingen Sonons enheder - tjek din Sonos afspiller er tændt og forbundet til samme netværk som IHC Captain.

Min Sonos, telefon og PC sidder på 5GHz wifi, min Raspberry Pi sidder på trådet netværk - begge dele på samme router.
Jeg kan pinge min højttaler fra både PC og Raspberry Pi og jeg kan fint kontrollere min Sonos fra telefon.

Jeg har forsøgt med de beskrevne debug-muligheder, men synes ikke jeg bliver ret meget klogere af det.

Er der nogen, der har et bud på hvad jeg kan gøre?

 
Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, tobiasbc skrev:

Hej

Jeg prøver at få IHC Captain til kontrollere min Sonos højttaler, men hver gang jeg prøver at tilføje Sonos-modulet eller tilføje en handling, så kommer nedenstående fejlmedelelse.

 

HTTP type
    POST
Request URL
    ajax/eventModuleLoader.php
Statuscode
    412
Statustext
    Precondition Failed
Response

    Fandt ingen Sonons enheder - tjek din Sonos afspiller er tændt og forbundet til samme netværk som IHC Captain.

Min Sonos, telefon og PC sidder på 5GHz wifi, min Raspberry Pi sidder på trådet netværk - begge dele på samme router.
Jeg kan pinge min højttaler fra både PC og Raspberry Pi og jeg kan fint kontrollere min Sonos fra telefon.

Jeg har forsøgt med de beskrevne debug-muligheder, men synes ikke jeg bliver ret meget klogere af det.

Er der nogen, der har et bud på hvad jeg kan gøre?



 

Jeg beklager jeg ikke har fået svaret din mail. Det er meget mystisk. Mit bud kan være en ny Sonos software. Mit virker pt dog og jeg er på beta. Jeg kan prøve at logge ind via Teamviewer etc hvis du sender mig en privat besked eller mail

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Blot til info, så har jeg fået det til at virke.
Mikkel brugte en aften på at fejlsøge, dog uden at finde den egentlige fejl. Det så bare ud som om noget blokerede for kommunikationen mellem IHC Captain og min Sonos.
Det lader til at noget så simpelt som en efterfølgende genstart af router gjorde udslaget.

Tak for hjælpen, Mikkel.
Det er fedt at du gider både udvikle og hjælpe :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok