Hop til indhold

IHC Alarm / Control - hvilken PIR?


Ole
 Share

Recommended Posts

Hejsa.Jeg står for at skal i gang med en gennemgribende ombygning, hvor jeg påtænker at opsætte PIR sensorer i de fleste rum. De skal gerne benyttes til såvel alarm formål, som \"almindelig\" lys styring, eksempelvis slukke lys i rum uden aktivitet i et givent tidsrum.Mit spørgsmål går i den forbindelse på, om IHC Alarm PIR'en (10 88 004 179) programmeringsmæssigt vil være tilgængelig for begge ovennævnte funktioner, eller man i princippet er nød til at monterer to PIR sensorer i hvert rum?Er den primære årsag til at LK kun anbefaler IHC Alarm PIR'en til alarm formål, at den har en sabotage sikring? Hvis jeg kan leve uden det, kunne jeg da i stedet benytte en ”almindelig” PIR (10 24 000 496), jeg har det nemlig synsmæssigt bedre med at den kan bygges ind i en væg dåse.?Med venlig hilsen Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

OK.Det vil altså sige, at LK's argument for at vælge den \"rigtige\" alarm PIR, er at den er udstyret med en sabotage sikring?Nå jeg i øvrigt kigger mig omkring på sitet her, er der generelt en holdning til ikke at benytte IHC'ens alarm som sikring af huset. Jeg har det dårligt med at skulle se på \"to sæt PIR\" sensorer i flere rum, hvilket vel vil være tilfældet, hvis man vælger en anden alarm. Er det argument nok for alligevel at benytte IHC'ens alarm som sikring?Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

IHC alarm er i min verden et \"wanna be\" produkt.en rigtig alarm ville jeg altid vælge frem for LK´s.Lk´s er heller ikke SKAFOR godkendt, men det er en anden snak, når det er private hjem.med er ordenlig alarm, kan man altid trække en tråd for en udgang og ind i en IHC indgang.det optimale er sevfølgelig at få en proff. ud og projektere din alarm.så får du en ordenlig alarm, ikke en, undskyld, harald nyborg løsning.alle dektektorer er med sabotage alarm, når vi snakker alarm.og hvorfor have det dårligt med to dektektore, hvis det sikrer dig bedst?Indlægget redigeret: thomasbl, den: 2007/10/25 12:28

Indlægget redigeret: thomasbl, den: 2007/10/25 12:30

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man har et forsikringsselskab der yder nedslag i forsikringspræmie hvis der er monteret en alarm, mener jeg denne alarm som oftest skal være SKAFOR godkendt. Jeg har nu slet ikke tænkt mig at give forsikringsselskabet besked, da alarmen så skal være slået til, blot alle går en tur i haven, men det er en anden sag.Jeg forstår nok din pointe, og kun én sensor er da heller ikke ufravigeligt. Jeg undervurderer måske det man kan kalde for et acceptabelt sikkerhedsniveau i et privat hjem. Jeg har aldrig haft i tankerne at gøre mit hjem sikker som en bank, en \"IHC alarm løsning\" der sender en e-mail til min telefon, samt tænder lyset i hele huset, opfylder stort set mine ønsker. Om den ubudte gæst så hurtigt får alarmen pillet fra, så er e-mailen forhåbentlig sendt.Alternativet er selvfølgelig en \"rigtig alarm\", som udveksler nogle signaler med IHC'en på simpel I/O niveau.

Link til kommentar
Del på andre sites

ihc alarm er da fin, men dyr og ikke brugbar i min verden.så mener jeg bare at pengene er givet bedre ud ved en anden alarm.g4s leverere også alarmer, men de dækker ikke godt nok, jo hvis du betaler en merpris :angry: jeg syntes heller ikke at hjemmet skal være fort knox, men jeg vil stadig gerne have en ordenlig alarm.jeg syntes at man skal overveje det lidt.også vælge den løsning man finder bedst, der er jo også lidt en smagssag.jeg ville nok heller aldrig fortælle mit forsikrings selskab om en alarm.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst IBISystem.dk

Hej OBJbrug ikke en LYS pir til alarmformål, men brug gerne en alarmPIR til at SLUKKE lys :-)Jeg har selv været med til at indføre den pågældende alarmPIR hos LK og det har INTET med at der er tampersikring i,det er fordi at det er den bedste pir på markedet til alarm - IR120C 12V er en Alarmsystem pir og er noget af det bedste der kan fås.Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC Konsulent

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for snakken alle sammen.Jeg er kommet der til, at jeg forventer at lave løsningen med IR120C PIR'en.Så bare trist at den ikke kan monteres i en 1 eller 1 1/2 modul dåse, men det har jo nok sine funktionsmæssige årsager.Mvh. Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst IBISystem.dk

Hej OBJLk har faktisk lavet en special ramme til 1,5 modul FUGA Dåsen, som vist nok kan købes på et Y-nummer via kundeservice ?Måske et forsøg værd ?Kan dog kun anvendes ved montage midt på væg.Det er en 63 ramme, hvor der lige er fræsset lidt indvendigt i rammen, så selve piren kan synke ned i den.Burde ikke være så svært at lave selv;) Og et par lange skruer til at fastgøre PIR bund i den grønne dåse...Så har du en pæn løsning.Husk dog at PIR skal se på tværs af indgangsretning, samt at den ikke må se direkte på et vindue...Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC KonsulentIBISystem.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok