Hop til indhold
  • 0

Alle afbrydere stoppet med at virke, 6.1


Johannes Björkman
 Share

Spørgsmål

Hej kloge hoveder

Jeg har købt et hus med IHC fra 2008 og en 6.1 controller. Det har kørt fint i seks måneder, men i dag, da jeg slog strømmen fra for at skifte en lampe, gik der helt ged i den, da jeg slog HFI til igen. Ingen kontakter virker - det lys der er tændt, kan ikke slukkes og omvendt. Det samme gælder stikkontakter, hvor kun et lille udvalg i huset giver strøm.

Jeg kan godt tilgå controlleren via USB (den eneste måde jeg har prøvet). FW var 2.7.220 da fejlen skete - jeg har her til aften nedgraderet til 2.7.199 uden effekt. Nogen ide om, hvad der kan være sket, og endnu bedre - hvad jeg kan gøre ved det?

Jeg vil være meget taknemmelig for en puf i den rigtige retning...

God weekend!
Johannes

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
3 minutter siden, Johannes Björkman skrev:

Hej kloge hoveder

Jeg har købt et hus med IHC fra 2008 og en 6.1 controller. Det har kørt fint i seks måneder, men i dag, da jeg slog strømmen fra for at skifte en lampe, gik der helt ged i den, da jeg slog HFI til igen. Ingen kontakter virker - det lys der er tændt, kan ikke slukkes og omvendt. Det samme gælder stikkontakter, hvor kun et lille udvalg i huset giver strøm.

Jeg kan godt tilgå controlleren via USB (den eneste måde jeg har prøvet). FW var 2.7.220 da fejlen skete - jeg har her til aften nedgraderet til 2.7.199 uden effekt. Nogen ide om, hvad der kan være sket, og endnu bedre - hvad jeg kan gøre ved det?

Jeg vil være meget taknemmelig for en puf i den rigtige retning...

God weekend!
Johannes

Velkommen i IHC-user klubben.

Er der spænding på dine input moduler?

Klikker udgangene på dine outputmoduler?

Skifter input og output status hvis du trykker på knapperne og kigger i serviceview?

Kan det tænkes at der sidder en tavle et andet sted i huset hvor en sikring/HPFI er gået?

Upload evt et tomt projekt og derefter din backup.

Den firmware du kører er umiddelbart den bedste til den controller med mindre du savner iOS 11 support.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 hours ago, Bjarne Sørensen said:

Velkommen i IHC-user klubben.

Er der spænding på dine input moduler?

Klikker udgangene på dine outputmoduler?

Skifter input og output status hvis du trykker på knapperne og kigger i serviceview?

Kan det tænkes at der sidder en tavle et andet sted i huset hvor en sikring/HPFI er gået?

Upload evt et tomt projekt og derefter din backup.

Den firmware du kører er umiddelbart den bedste til den controller med mindre du savner iOS 11 support.

Tusind tak, Bjarne!!

Jeg er jo så ny ud i IHC, at det her opleves som noget af et rabbit hole. Lige nu er jeg måske nok med på, at IHC kan være smart, men jeg har også lært, at det kan være bøvlet :blink:

Nå, men jeg lykkedes med at finde serviceview, og der skriver den nede i venstre hjørne: Advarsel. Der er meldt fejl i kommunikationen med datalinje-controlleren. Den giver fejlen igen og igen med nogle sekunders mellemrum. Jeg er gået igang med at google det. Har du nogen bud? Jeg har forsøgt at genstarte controlleren via administrator.

Mht resten du skriver:

- Spænding på input-moduler og om output-modulerne klikker ved jeg ikke, hvordan jeg skal tjekke.
- Jeg nåede ikke til at tjekke mere i Serviceview, efter at jeg så fejlmeddelelsen ovenfor.
- Der er ikke andre sikringer/HPFI anlæg.
- Super mht firmware - det var dig jeg havde det fra (andre posts)

TUSIND tak! Og rigtigt god søndag.

Johannes

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Johannes Björkman skrev:

Nå, men jeg lykkedes med at finde serviceview, og der skriver den nede i venstre hjørne: Advarsel. Der er meldt fejl i kommunikationen med datalinje-controlleren. Den giver fejlen igen og igen med nogle sekunders mellemrum. Jeg er gået igang med at google det. Har du nogen bud? Jeg har forsøgt at genstarte controlleren via administrator.

Velbekommen da :-)

Har du forsøgt at rydde loggen ved at højreklikke i det vindue med fejlen og vælge "Fjern lokale logbeskeder" Hvis det ikke kommer igen sådan lige så ville jeg ikke gøre noget ved det.

4 timer siden, Johannes Björkman skrev:

- Spænding på input-moduler og om output-modulerne klikker ved jeg ikke, hvordan jeg skal tjekke.

Kan du måle 24 Vdc på klemmerne på modulerne? Måske er forsyningen til dem væk.

2 timer siden, Johannes Björkman skrev:

Det er nu testet, og svaret er nej. Men det giver sikkert mening, når nu den melder fejl i kommunikationen med datalinje-controlleren.

Det er en intern meddelse fra controlleren, for den har ikke styr på om den kan kommunikere med de andre moduler, der er ingen konmtrol med dette.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Du må gerne lige lægge et par billeder op fra din tavle, det kan være lidt nemmere at se hvad der kan drille. Du kan f.eks. have et defekt backupmodul der ikke kan levere spænding ud længere evt pga defekt batteri...

Tusind tak for hjælpen - det er virkeligt pænt af dig! Siger dette mon noget om noget? 

IMG_0317.jpg

IMG_0319.jpg

Backuo 190120.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Har du forsøgt at rydde loggen ved at højreklikke i det vindue med fejlen og vælge "Fjern lokale logbeskeder" Hvis det ikke kommer igen sådan lige så ville jeg ikke gøre noget ved det.

Der kommer en fejl een til to gange i sekundet, så det er løbende.

17 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Kan du måle 24 Vdc på klemmerne på modulerne? Måske er forsyningen til dem væk.

Det ved jeg ikke helt, hvordan man gør - og har intet multimeter. Men det kan jeg jo så søge hjælp til ved en elektriker el.l. Tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er et batteribackupmodul installeret, 2. nederste række med to LED's

Tavlen skal åbnes og batteriet tages fra og gruppeafbryderen der forsyner ihc-controlleren skal afbrydes i 5 minutter. 

Så starter controlleren op på ny, og så må du se om det har hjulpet noget. 

Btw pæn gruppetavle den er mærket op det er ikke altid man ser det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Der er et batteribackupmodul installeret, 2. nederste række med to LED's

Tavlen skal åbnes og batteriet tages fra og gruppeafbryderen der forsyner ihc-controlleren skal afbrydes i 5 minutter. 

Så starter controlleren op på ny, og så må du se om det har hjulpet noget. 

Super! Er det noget med, at wireless så skal tilkobles igen?

10 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Btw pæn gruppetavle den er mærket op det er ikke altid man ser det. 

Sælger var en grundig mand. Det har jeg haft glæde af flere gange allerede :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tusind tak for din hjælp, Bjarne! Nu virker det - en software restart var åbenbart ikke nok. Gad vide, hvad der er sket, siden strømmen helt skulle af.

Det kan godt være, at du ikke har været i kirke i dag, men en håndfuld himmel-point har du nu indsamlet alligevel! :D Jeg er meget glad - og kan nu starte ugen med fungerende lys. Igen tusind tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, Johannes Björkman skrev:

Tusind tak for din hjælp, Bjarne! Nu virker det - en software restart var åbenbart ikke nok. Gad vide, hvad der er sket, siden strømmen helt skulle af.

Det kan godt være, at du ikke har været i kirke i dag, men en håndfuld himmel-point har du nu indsamlet alligevel! :D Jeg er meget glad - og kan nu starte ugen med fungerende lys. Igen tusind tak!

Velkommen, jeg er glad for at det kører for dig igen :)

Controlleren var gået på skovtur. 

Dine wireless enheder kører som før, men det har du nok set ^_^

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok