Hop til indhold
  • 0

Programmering af sluk alt.


Michael Kongslev
 Share

Spørgsmål

Hejsa.Lige til at starte med, har jeg ikke rodet med IHC i lang tid, og det var med den gamle version.Nu er jeg blevet bedt om at skal programmere et hus, og jeg har leget lidt med den nye visual 2.6.Jeg kan ikke lige hitte ud af hvordan jeg laver en sluk alt, og har desværre ikke haft noget held med at kunne læse mig frem til det. Jeg ved at det skal være en FB 1.1.01.c, iføgle hvad jeg har læst mig frem til, men om man så skal trække alle udgange hen eller ??. Jeg vil lige ledes også få nogle dimmer hen over min installation som vil blive 350 LR, og de er jo heller ikke lige til at få til at spille med "slut alt".Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig lidt om hvordan jeg få de ting til at fungere.Godt nytår. :P Michael Kongslev

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tja, jeg sætter altid en følg-funktion ind, og sætter trykkene der skal bruges til at slukke alt, ind på indgangen.Udgangen fører jeg over til "Sluk-alt"-indgangene på alle de funktionsblokke der er i projektet ;)Mht. lysdæmperne:Hvis man benytter funktionsblokken til at vise status for lysdæmperne, så kan man tjekke om der er lys eller ej, og hvis der er, så skal den sende en kort puls for at slukke dæmperne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Arrg jeg fatter det ikke rigtige, måske er det mig der er blind, men jeg kan ikke lige se det for mig... Giv mig 1.3 igen ;)Ej har i evt mulighed for at uploade et program til mig, hvor jeg kan se hvordan i har gjort det ?Forøvrigt når i bare skal laven en almindelig kip blok, bruger i så 1.1.01, elller laver i selv en blok, uden alt det man ikke har behov for.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg har vedhæftet en fil med den metode jeg bruger.Fb 1.1.02.a, skal under instillinger sættes til "Off" [file name=sluk_alt-9de6ed4f6e45a4daa3dc482729c98fba.zip size=20324]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/sluk_alt-9de6ed4f6e45a4daa3dc482729c98fba.zip[/file]

sluk_alt-9de6ed4f6e45a4daa3dc482729c98fba.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for hjælpen Thomas, men jeg burde nok få et lyn kursus i programmering af IHC.Jeg har noglelunde fundet ud af hvordan jeg får strikket programmet sammen, nok ikke på den mest smarte måde men bare det funker ik :laugh: At lave sine egne blokke er en anden ting jeg har lidt svært ved.Hvor vægler man f.eks. at det skal være et kip tryk som indgang ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hehe jeg må melde pas.For det første har jeg ikke en 1.1.02a blok nogle steder, og jeg kan heller ikke se noget der hedder installation.Jeg er ked af at være spørge jørgen, men ellers lære men jo heller ikke noget.Jeg roder lige lidt mere med det, men hvis du har til og lyst til at uddybe det npget mere ville jeg blive glad.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok