Hop til indhold

IHC Captain, det dur! Men lidt hjælp til dummys påskyndes...


Svarre
 Share

Recommended Posts

Jeg er nu ved at opsætte min gamle IHC installation sammen med HUE og Sonos og de mulighedder der nu er med IHC Captain er bare super. Oven i købet er det til at sætte op for dødelige mennesker...

Sjældent har jeg oplevet noget så nørdet være så brugervenligt at sætte op. En Raspberry Pi, et men-kort med et image og så finder den oven i købet selv min IHC controller... Super godt gjort. Følger man vejledning kommer det også til at virke, selv om man måske ikke fatter hvad det er man gør. Og det er nok her jeg ville ønske en lidt mere udførlig beskrives af hvad de forskellige indstillinger gør. F.eks.

- Hvad er forskellen på de to HUE FB i IHC visual? 

- Hvodan sætter man det op med touch (Det ser ud til at man kan vælge det, men jeg tror der er nogle indstillinger der følger med, for jeg kan ikke få det til at virke)

- Hvordan sætter man det op hvis man ønsker at tænde er HUE scenarie?

En lidt mere udførlig beskrivelse af de mulighedder der allerede er ville gøre det endnu mere lækkert for os ikke super nørder:-)

Men super tak til Mikkel for et fantastisk stykke arbejde, det har bogstaveligtalt tredoblet værdien af min IHC installation!

MVH

Per

Link til kommentar
Del på andre sites

- Hvad er forskellen på de to HUE FB i IHC visual? 

Den ene kan funktionsblok kan du overstyre touch funktionen i - den er ikke lavet af mig :)

- Hvodan sætter man det op med touch (Det ser ud til at man kan vælge det, men jeg tror der er nogle indstillinger der følger med, for jeg kan ikke få det til at virke)

Har du fulgt: http://jemi.dk/ihc/#huelight

- Hvordan sætter man det op hvis man ønsker at tænde er HUE scenarie?

Altså helt simpelt kan du lave et tryk som ved tænd/sluk (hvad nu) kalder et scenarie - det er under avanceret hue-r3.jpg

- En lidt mere udførlig beskrivelse af de mulighedder der allerede er ville gøre det endnu mere lækkert for os ikke super nørder:-)

Ja jeg prøver - planen er nok at jeg en dag får lavet en komplet video gennemgang af tingene.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

- Hvad er forskellen på de to HUE FB i IHC visual? 

Den ene kan funktionsblok kan du overstyre touch funktionen i - den er ikke lavet af mig :) Hvilken en af dem har du lavet, og vil du anbefale at jeg holder mig til den for at undgå ting der ikke virker efter hensigten?

- Hvodan sætter man det op med touch (Det ser ud til at man kan vælge det, men jeg tror der er nogle indstillinger der følger med, for jeg kan ikke få det til at virke)

Har du fulgt: http://jemi.dk/ihc/#huelight Ja, det har jeg, men det jeg mener med touch er at kunne styre pæren med en tast. Det kan jeg ikke rigtig gennemskue ved at følge guiden, ved guiden bruger jeg to taster.  

- Hvordan sætter man det op hvis man ønsker at tænde er HUE scenarie?

Altså helt simpelt kan du lave et tryk som ved tænd/sluk (hvad nu) kalder et scenarie - det er under avanceret Lidt det samme, kan jeg kipe et scenarie med en tast og er der andre parametrer der skal sætte?

hue-r3.jpg

- En lidt mere udførlig beskrivelse af de mulighedder der allerede er ville gøre det endnu mere lækkert for os ikke super nørder:-)

Ja jeg prøver - planen er nok at jeg en dag får lavet en komplet video gennemgang af tingene. Det lyder rigtig godt. Evt kan jeg hjælpe med at oversætte videoen til tekst hvis det vil hjælpe. 

Hej Mikkel 

Mange tak for svaret, jeg har skrevet lidt ovenfor med rødt.

MVH

Per Svarre

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved faktisk ikke om man kan kippe et scenarie i HUE protokol - det er jo en række indstillinger der er gemt - du kan skifte imellem to ved at lave en funktions blok der gør det.  Du behøver ikke at sætte andre parameter end hvilke pærer/grupper der skal "rammes" af dit scenarie.

Ang. touch dæmpning - de kan det samme den ene er bare med lidt flere funktioner - min guide benytter altså kun et fysisk tryk - vil du gerne bruge to taster eller?

Skriv mig evt. en besked hvis det er helt sort så kan vi måske lige ringes ved og få styr på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

hmm OK, nej det ser ikke sådan ud fra HUE app at man kan kippe et scenarie, der kommer man nok til at anvende 2 tryk.

Du har selfølgelig ret ift til touch! Jeg går ud fra at man godt kan benytte 2 tryk. Ved at linke 2 tryk i Visual til hver deres HUE FB??

Tak for tilbudet jeg tro jeg forstå hvad du mener....:-)

MVH

Per 

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, Svarre skrev:

hmm OK, nej det ser ikke sådan ud fra HUE app at man kan kippe et scenarie, der kommer man nok til at anvende 2 tryk.

Du har selfølgelig ret ift til touch! Jeg går ud fra at man godt kan benytte 2 tryk. Ved at linke 2 tryk i Visual til hver deres HUE FB??

Tak for tilbudet jeg tro jeg forstå hvad du mener....:-)

MVH

Per 

Ja problemet er hvad skal et scenarie kippe tilbage til? Slukke alt? Hvis ja så kan det laves

Beskriv i detajler hvad du vil. 

Link til kommentar
Del på andre sites

OK, det ville være smart-

Jeg har et antal IHC udgange der er sat op i en scenarie FB, den kunne jeg godt tænke mig at mixe med HUE pærer. Jeg vil gerne kunne betjene det med et tryk der kan tænde scenariet (både IHC og HUE) og slukke det igen (KIP, alle udgange og HUE pærer på 0%). Jeg tænker at scenarierne skal lave i hvert deres program IHC og HUE app og derefter aktiveres sammen?

MVH

Per

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Svarre skrev:

OK, det ville være smart-

Jeg har et antal IHC udgange der er sat op i en scenarie FB, den kunne jeg godt tænke mig at mixe med HUE pærer. Jeg vil gerne kunne betjene det med et tryk der kan tænde scenariet (både IHC og HUE) og slukke det igen (KIP, alle udgange og HUE pærer på 0%). Jeg tænker at scenarierne skal lave i hvert deres program IHC og HUE app og derefter aktiveres sammen?

MVH

Per

Det er lidt grimt - men så vil jeg foreslå du laver en funktionblok som har to udgange som begge bare skifter imellem tænd/slukket ved KIP på tryk - og du laver så en regel på den ene om at sætte scenariet for alle de lamper du vil have tændt og den anden laver du en regel om at slukke alle lamperne. Jeg har desværre endnu ikke fået lavet så du kan lave flere regler på samme "input/output" i IHC

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok