Hop til indhold
  • 0

Problem med sluk af lysstofrør


Laffer
 Share

Spørgsmål

I mit skur har jeg tænding af lysstofrør.Efter jeg har opdateret softwaren. Kniber det mig noget at slukke dette. Det tænder af sig selv igen.Har prøvet at udskifte funktions blokken med den nye version. Men samme resultat. Har tillige det problem at når jeg uploader ny programmering, så tænder lyset derude også. Men dette gjorde den også før jeg opdaterede.Nogen der har en ide hvad der kan være galt ? [file name=22.vis size=1705000]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/22.vis[/file]

22.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er udgang 4.08Det der sluk alt er jeg i tvivl om er lavet rigtigt derfra hvor jeg har fået det. Fik det leveret programmeret for godt 1 år siden. Men de var ikke så grundige så har selv været igang med lidt oprydning. Men ikke nået til SlukAlt. Men der ligger noget sluk alt på input 1.18. ifølge programmeringen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

kunne du ikke fortælle hvor den ligger, under lokalitet??ellers skal jeg rende alt igennem, og det er ikke ligefrem bygget op med masser af info... ;-)jeg laver altid en sluk alt i sin egen lokalitet, så kan man alt hurtigt smide flere på eller fjerne en.det gør det meget mere overskueligt..men kan du ikke komme med en lidt mere præcis info om hvor den er...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Oki, ved ikke om jeg er helt med.Men en sluk alt knap skulle være i bryggers ved en tryk 4 tast 2 diaoder (Ved yderdør) Tryk (nederst højre)Er det til hjælp ?Og mit tryk i Skur som har virket med at slukke lyset derude ligger under Skur(M) Der er et tryk og et lampeudtag ude.Eller er jeg helt ved siden af det du spørger til :)//Laffer

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg ville bare gerne vide hvor ind-udgange er placeret, det skrev du ikke liige i første post, og du har vedhæftet hele installationen, så er den pågældende udgang ikke nem at finde..prøv om du kan følge mig i den vedhæftede fil.jeg har ændret den enorme blok du brugt til en kip funktion.nederst højre i bryggers, skal du holde trykket inde i mere end 2 sek. så aktivere du "sluk alt".her kan du smide flere udgang på efter ønske. [file name=22_2.zip size=291435]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/22_2.zip[/file]

22_2.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hey Ja det ser jeg. Der var bare brugt standart funktionen.Men desværre tænder lyset stadig. Og kan ikke se noget system i det. Ser bare når jeg kommer derud efter bare kort tid. SÅ er skidtet tændt igen. Det er meget mærkeligt. Det har den ikke gjort før opdateringen. Der tændte den kun af sig selv når jeg uploadede nyt projekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejJeg har lige kigget lidt i installationsdokumentationen for dit projekt. Jeg tror problemmet med at lyset tænder på powerup hændelser ligger i at udgang 4.08 er brugt to steder... Nemlig i skur og på loft. Og at den stump program der er til loft indeholder en powerup funktion.Prøv at slette/omdøbe denne og se om problemmet ikke forsvinder.Mvh Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ang. powerup, så er det en funktion til at bestemme hvad der skal ske ved opstart af program. Det være sig ved upload af ny program, eller ved strømsvigt.Selv bruger jeg den faktisk flittigt. Jeg har flere steder hvor lys/ventilatorer kører på timere. Så bruger jeg powerup til at kigge om disse udgange er høje og hvis ja, så starter jeg nedtælling på timer.Det er ikke givet at det er den smarteste måde at gøre det på, men det virker ihvertfald udemærket hos mig.Mvh Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det var lige en løsning jeg skal bruge. Har selv haft grå hår i hovedet over en ventilator der aldrig ville stoppe. Fandt til sidst ud af at det var når jeg havde lagt et nyt projekt i controlleren, og timeren stadig var kørende, så kørte ventilatoren uendeligt (indtil jeg stoppede den, eller den FB som håndterede den blev startet igen af et tryk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok