Hop til indhold
  • 0

Tyverialarm


Peter Holm Larsen
 Share

Spørgsmål

Kære kloge hoveder,

Er ved at være ved vejs ende - men har lidt udfordringer med min ene alarmblok.

Tror den virker OK - men ikke helt optimalt for børnene.

Der er 3 pir i huset PIR1, PIR 2 og PIR 3.

Alarmen kan kobles automatisk til når magnetkontakt til automatisk indkobling sluttes (indgang 1.5) (som sluttes når udgangsdøren på børnenes værelser låses)

Alarmen afkobles tilsvarende når indgang 1.6 aktiveres.

Det virker tilsyneladende som det skal..........

 

 

 

Men jeg ville gerne som jeg havde det i min TERM, have det programmeret, således at hvis børnene låser døren så kobler alarmen til automatisk, hvis der ikke inden for fx 15 sekunder konstateres en bevægelse på PIR 1, 2 eller 3 (så alarmen ikke kobles ind, når børnene låser døren indefra).

Når der er gået 15 sekunder skal der lyde korte alarmsigneler af 1 sekunds varighed og 4 sekunders pause - gentaget 3 gange. dvs i alt 15 sekunder.

Herefter kobles alarmen til i huset. Konstateres der en bevægelse på PIR 1, 2 eller 3 i de 30 sekunder eller åbnes (modsat låses) døren inden for disse 30 sekunder afkobles alarmen automatisk.

Formålet er at låser børnene døren udefra - så får børnene efter 15 sekunder en advarsel om at alarmen om 15 sekunder kobler til. Så hvis den ene af børnene tilbage mussestille i huset - så er det 15 sekunder til at bevæge sig lidt :-) - og er huset uden bevægelse i 30 sekunder efter magnetkontakten er sluttet - så er alarmen tilsluttet.

Når alarmen er tilsluttet og der kommer bevægelse, skal alarmen ikke aktiveres i samme sekund - men i 10 sekunder give et kort pip hvert 2 sekund - for herefter at starte alarmen med mindre alarmen afstilles.

 

Men den sidste del kan jeg ikke gennemskue, hvordan jeg kan programmere i Visual - er der nogle kloge hoveder? der kan lave dette?

Alarm.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

0 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

Der er ingen der har svaret på dette spørgsmål endnu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok