Hop til indhold
  • 0

Efter opdatering til 2.6.122 slukker alt kl. 00:00


MrBech
 Share

Spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jakob Bruun skrev:

Hvis den gør det, så får LK en regning for indholdet af min fryser...Kunne forestille mig at et par af vores kunder ville ha' klaget, hvis den gjorde det.Er du helt sikker på det ikke er en funktionsblok du har liggende der slukker for noget?
Jeg havde ikke ændret noget før/efter opdatering så skal det være noget der er vækket til live efter opdatering. Har forsøgt med et tomt projekt... opdatering igen og indlæst mit projekt samme fejl... pt. løser jeg det ved at lave en timer der 00:05 tænder for det der skal være tændt... ps. Min fryser m.m. er på sin helt egen sikringsgruppe uden om IHC
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er kommet frem til at problemet er at jeg bruger FB "Funktion til dobbelttryk funktion, 1 indgang, 2 udgange" (udgang kort og lang tryk). når den kører sammen med den gamle 1.1.01.a ingen problem med med de nye der kommer med Firmware 2.6 (1.1.01.c) så går det galt.Hvis jeg bruger et kort tryk til at tænde og et lang tryk til at slukke og sender output til 1.1.01.c så sker der et eller anden kl 00:00... for alle udgange der har "langt tryk" til at slukke med, slukker?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejSå er fejlen fundet.. eller jeg har fundet den FB der er oversagen til det hele 1.1.01.cEr der andre der bruger 1.1.01.c fra 2.6.65 ?? først have jeg FB "1 input 2 output" i mistanke men nu er jeg 100% sikker på at der er 1.1.01.c da jeg ved at udskifte den fjerner fejlen.Hvis der er en der kunne prøve at styre et output med 1.1.01.c på deres controller med Firmware 2.6 og se om det slukker når der er dato skifte 00:00. vil det være fedt få så er det en generel fejl.Hvis man ikke vil side oppe til 00:00 så sæt en PC på USB og ændre uret til at bruge PC tid og sæt det til 23:59 vent og se hvad der sker kl. 00:00

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

THK skrev:

Er der noget i den officielle version 2.6.122 som nager dig?
Det er Firmware version 2.6.122 jeg har fejl på. FB kommer fra LK nyeste version af IHC Control Visual version 2.60 fuld version - Opdateret fra den 16.12.08 (den har version 2.6.65)Fejlen er at 1.1.01.C slukker udgangen kl. 00:00Så inden jeg tager kontakt igen til LK vil det være fedt hvis en kunne prøve at styre en output port med 1.1.01.c med firmware 2.6.122 på controlleren!Jeg har løst mit problem pt. ved at gå tilbage til 1.1.01.a den har ikke problemet.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan godt se den er gal med programmet - også i 1.1.01.b.Det er som om LK helt vil undgå timere. Der er ikke engang en PULS timer. Kun On Off lige efter hinanden... Det må gå galt!Hvis i skal have alle funktionerne til at virke skal der laves timer på puls'erne og timer på "Tænd med timer" i stedet for "tidspunkt". Alternativet skal der sættes et nyt flag for "aktiveret med timer" for ikke at slukke udgangen på "tidspunkt".Fjollet lavet...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, LK er helt på herrens mark i dette tilfælde (Btw. "Herrens Mark" eksisterer faktisk på Mols!).Første gang jeg brugte deres 1.1.01.c undrede jeg mig også over at der ikke var nogen timer der kørte.Jeg benytter mig selv at funktionsblokken fra den gamle version, dog med et par enkelte tilføjelser i.Faktisk har jeg oplevet et par gange at lyset på vores lager ikke slukkede efter 30 min, som den var sat til. Jeg havde brugt 1.1.01.c men har nu skiftet til den anden funktionsblok.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejJeg har tilføjet et flag "timer=on/off" der ændres fra off til on hvis indgang "kip med timer" eller "tænd med timer" aktiveres alle andre kip eller tænd sætter flaget til off. "Timer udløber" er kun sand hvis flag er "on". jeg har i nu ikke set om den holder men ved mere i aften. [file name=1-20876e01e1915ff1e2676a3126394d68.zip size=3193]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/1-20876e01e1915ff1e2676a3126394d68.zip[/file]

1-20876e01e1915ff1e2676a3126394d68.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

LK har lavet en vers. 1.1.01.d som gerne snart skulle blive lagt op på deres hjemmeside.Er der nogen af jer der ligger inde med den? En af mine kollegaer har lige fået den tilsendt, men nu er hans computer så lige gået ned. :SMan skulle kunne rette fejlen midlertidigt ved at slette uret i 1.1.01.c

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

fritsh skrev:

Ja jeg har en kunne som siger at alt slukker kl 2400, hvad de opdagede da de havde gæster. Har senere fundet ud af at det vist kun er den FB med kip og kip m timer. Den skal jeg ud og have skuiftet.
sjovt LK ikke har opdateret filen på deres hjemmeside..men brug de rettede blokke og det virker igen..
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok