Hop til indhold
  • 0

Kan ikke ændre udgange "ude" fra


LTJ
 Share

Spørgsmål

Så er den gal igen:-)

 

 

Jeg er endelig kommet igang med raspberry og captain. Og der er virkelig et fantastisk stykke værktøj.

 

 

Nu er mit system imidlertid brudt ned. Alt virker hjemme på kontakterne, og alle ændringer kan aflæses i Visility-appe, i IHC-Captain, IHC-Remote og i IHC Tablet. Jeg kan bare ikke ændre ved udgangene. I IHC-captain kommer endda et "forbuds"-symbol op (rød ring med rød streg skråt igennem - lige som parkering forbudt, bare med hvid baggrund, og så spejlvendt)

 

Hvad faen har jeg lavet galt? 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
3 timer siden, LTJ skrev:

Så er den gal igen:-)

 

 

Jeg er endelig kommet igang med raspberry og captain. Og der er virkelig et fantastisk stykke værktøj.

 

 

Nu er mit system imidlertid brudt ned. Alt virker hjemme på kontakterne, og alle ændringer kan aflæses i Visility-appe, i IHC-Captain, IHC-Remote og i IHC Tablet. Jeg kan bare ikke ændre ved udgangene. I IHC-captain kommer endda et "forbuds"-symbol op (rød ring med rød streg skråt igennem - lige som parkering forbudt, bare med hvid baggrund, og så spejlvendt)

 

Hvad faen har jeg lavet galt? 

Du skriver lige det forkerte forum :) Der er et dedikeret forum til IHC captain. Mit umiddelbar bud er der ikke er korrekt hul igennem - du kan prøve at følge vejledningen på http://jemi.dk/ihc/#troubleshoot

Jeg gætter på du har prøver at logge ud og ind igen? 
Hvilken browser bruger du og operativ system?
Tilgår IHC Captain på lokalt netværk eller udefra?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Beklager den forkerte placering af spørgsmålet.

 

Der har været hul igennem tidligere, hvor jeg kunne ændre alt både fra ihc captain, fra visility, fra servicewiev, fra ihcremote og fra ihctablet.

 

Jeg tror derfor ikke det er ihc captain der er problemet, men nok mere at controlleren ikke vil "tage imod ordre" ude fra...

 

Også grunden til placeringen af spørgsmålet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, LTJ skrev:

Beklager den forkerte placering af spørgsmålet.

 

Der har været hul igennem tidligere, hvor jeg kunne ændre alt både fra ihc captain, fra visility, fra servicewiev, fra ihcremote og fra ihctablet.

 

Jeg tror derfor ikke det er ihc captain der er problemet, men nok mere at controlleren ikke vil "tage imod ordre" ude fra...

 

Også grunden til placeringen af spørgsmålet.

Det IHC Captain viser er normalt fordi den ikke kan få fat i controlleren - hvad siger serviceview på controlleren?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg kan sagtens tilgå servicewiev, og jeg kan udlæse værdierne, men jeg kan ikke korrigere værdierne. Den sender, men det når aldrig igennem......

 

 

Det er det samme der sker, om jeg bruger IHC Captain, IHC Remote, IHC Tablet, eller visility

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

nu har jeg forsøgt at uploade et nyt program, det kan jeg heller ikke. Jeg har netop opdateret firmwaren, og det tog den fint i mod.

 

 

jeg kan hente programmet ned, men den skriver kommunikationsfejl ved upload. Det virker som om, at al trafik ind i controlleren via netværk er lukket, men udgående trafik er kørende. 

 

What to do?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, LTJ skrev:

nu har jeg forsøgt at uploade et nyt program, det kan jeg heller ikke. Jeg har netop opdateret firmwaren, og det tog den fint i mod.

 

 

jeg kan hente programmet ned, men den skriver kommunikationsfejl ved upload. Det virker som om, at al trafik ind i controlleren via netværk er lukket, men udgående trafik er kørende. 

 

What to do?

Har du måske ændret på portene i administration?

Hjælper gerne i aften, send mig en privat besked eller via min facebook chat så kan vi nok fixe det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så er problemet løst.

 

jeg har koblet min raspberry fra, samt HSB (visility). Efter et par kolde genstarter virkede det hele som det skulle igen.

 

nu er raspberry formatteret, og IHC Captain geninstalleret og det hele ser ud til at virke.

 

i morgen kobler jeg visility på igen.

 

tak for alle tilbagemeldingerne

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok