Hop til indhold
  • 0

PIR og timer med konstant lys


Becker
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg her lige brug for en venlig sjæl, til at kigge lidt på det sjusk, jeg har fået programmere her :-)

Det er såmænd ganske simpelt, men jeg kan ikke regne ud, hvorfor jeg ofte ender i den situation jeg gør.

Jeg har en PIR til at tænde og slukke lyset og så har jeg et tryk der giver 15 minutter konstant lys, når man er i bad (hvor PIR'en ikke rækker), samt en forsinket tiltræk/frafald funktion for tænd af ventilatoren.

Det virker også fint..... men, ofte havner jeg i den situation, at den OR blok jeg samler de input i der skal tænde lyset (PIR & tryk med timer) står med udgangen ON selvom begge input er OFF.

Nedenstående er et screendump fra Captainen, der viser hvad der sker. jeg har prøvet at skifte OR blokken fra simpel til lille, men med samme resultat. Er også ret sikker på at det ikke er OR blokkene der fejler, da jeg bruger dem mange andre steder uden problemer.

Jeg har vedhæftet program stumpen også.

image.thumb.png.3d3be5ea3425d1eb8d368c3e4894b1ea.png

Becker 07-03-2018.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har lige kigget på den styring du har lavet til dit badeværelse. Personligt synes det er meget rodet og især uoverskueligt, at finde ud af hvad der sker, når så mange (9stk) funktionsblokke flettes sammen på kryds og tværs. Jeg har derfor lige lavet én funktionsblok, hvor det hele er samlet (som jeg lige forstår det du har lavet). Så kan du prøve om den fungerer efter hensigten.

 

Becker.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok