Hop til indhold
  • 0

TV signal fejler - LK IHC Net Basic


Henrik73
 Share

Spørgsmål

Hej Forum (håber jeg har valgt rette sted)

Jeg har for 6 måneder siden overtaget et hus fra 2011 med en LK IHC Net Basic installation indbygget fra starten.

Indtil nu har jeg kun haft tv tilsluttet i min stue, hvilket har virket upåklageligt siden jeg overtog. Jeg har Yousee kabel og fik godt signal igennem til stuen.
Jeg har også anvendt netværket i et andet rum og det har ligeledes virket perfekt.

I fredags begyndte billedet på mit tv at flimre, dvs. tabe signal og lørdag var signalet helt væk og kunne ikke finde kanaler via kanalsøgning (tv virker fint og yousee support kunne ikke hjælpe uden at sende en tekniker).
For at undersøge nærmere selv,  testede jeg datanetværk i alle rum og der kom ethernet forbindelse i alle rum undtagen i stuen, hvor tv var tilsluttet.

Derefter prøvede jeg at flytte mit tv til et andet stik i et rum ved siden af stuen. Her var signalet også svagt og kunne ikke finde kanaler med søgning, men da de gamle kanalindstillinger stadigvæk var der, så kom der af og til et signal og billede igennem. Signalvisningen på tv'et viste dog et meget svingende signalbillede.

Noget tyder således på, at der er noget galt med tv-delen af boksen.

 

Mit spørgsmål.
Hvis LK IHC net basic boksen er gået i stykker i forhold til at distribuere tv-signalet, ville det så ramme alle 8 udgange samtidigt (styret fra fælles komponent) eller kunne man forestille sig, at kun 1 udgang er ramt og at man ved at flytte kablerne rundt kan bruge en af de "raske" udgange til kablet til min tv-stue og så lade den "syge" udgang være koblet på et rum, hvor jeg kan undvære tv og netværk?

Eller ved i noget om, at hvis først tv-signalet fejler på en udgang, så vil det heller ikke virke på de øvrige (hvilket min tv-test i et andet rum indikerede lidt).
Bemærk, datanetværk virker på alle udgange undtagen i stuen.

Jeg kunne også få Yousee ud for at måle på linjen, men tror mere på, at noget er galt med boksen, idet jeg fik et kabeltv billede igennem i det andet rum.

Hvad tænker I som har erfaring med LK IHC Net Basic modulet?

 

PS - jeg ved at jeg nok burde teste tv-signalet direkte hvor det kommer ind i huset, men har pt. ikke det rigtige kabel og stik til at kunne dette

Jeg har ikke turdet pille ved gain individual, gain og tilt, da jeg er nervøs for at gøre det værre end det er nu, hvis det er til at redde.

Link til kommentar
Del på andre sites

0 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

Der er ingen der har svaret på dette spørgsmål endnu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok