Hop til indhold
  • 0

Gammelt IHC fra 2000 - Opgradering?


knallertkarl
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har et hus som er bygget i 2000. Der er installeret IHC, men det er den gamle udgave af IHC. Den som programmeres via IHC-Term. Dvs før det første IHC Visual.... Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen har erfaringer med at opgradere systemet.
Har nogen erfaringer med hvad en opgradering koster?
Hvilke nye funktioner og muligheder får man? (udover et klart forbedret interface).
Kan de gamle komponeter, som dimmere m.v. genanvendes?
Får man nogle nye gode (uundværlige) funktioner med ifm. en opgradering? ( Idag bruger jeg kun de helt basismæssige funktioner. Sluk/tænd af lys i mange zoner via samme kontakt, automatisk tænd af lys i carport+entré med timer, dimmer på visse lamper osv. osv. ikke noget superindviklet.)

Er der iøvrigt noget man skal være obs på ift. en eventuel opgradering?

Jeg ville bede et firma om at stå for opgraderingen. Jeg har ikke selv hverken ekspertise eller tid. Hvis nogen kan anbefale et firma som kan udføre det så hører jeg gerne. Jeg bor i Hundested/Nordsjælland. Huset er 132 m2 og fra 2000. Der er ikke skiftet noget i eltavlen siden og alle IHC funktionerne har virket fint hele tiden.

Mvh

Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg er i proces med at udskifte min Ihc term til visual 3 delvis også for at komme ud af det gamle interface.

Jeg synes den største udfordring er at alt skal sættes op fra bunden - intet kan migrerer. Det er et betydeligt større arbejde og meget mere omfattende end i term Ihc. Men nærmer mig snart at kunne skifte controlleren hvor alt basalt er programmeret.

En væsentlig fordel er at den kan håndtere trådløse komponenter. Min installation var fuldt udbygget med 128 ind og udgange. Havde håbet man kunne tilslutte mere end 128 ind og udgange kablet. Men kan man ikke. Men der kan de wireless udtag hjælpe.

Synes det har været meget tidskrævende at programmere. Var ret god i Ihc term programmering - og der mangler jeg stadig en del erfaring i visual. Men kan gode se at der er funktionblokke der er meget fantastiske - og brugbare.

Ser frem til at kunne tilgå den med tablets eller fra pc’en  mv. og udbytte de ny smarte funktioner.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok