Hop til indhold
  • 0

Udendørs lys med skumring og ur


HHJ
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har en programmering som jeg bokser lidt med. Jeg håber at en jer kan hjælpe mig videre med den.

Ønsket er udendørs lys styret via ur, skumringsrelæ og konstant afbryder. Installationen skulle gerne virke som beskrevet herunder:

Kl. 6-8 tænder lyset HVIS det er mørkt nok iflg. skumringsrelæ

kl. 16-23 tænder lyser HVIS det er mørkt nok iflg. skumringsrelæ

Det hele skal kunne overstyres ved kip tryk med diode indikation for at lyset er på "konstant"

Jeg har forsøgt med FB 1.4.07, men kan ikke helt få det til at fungere som ønsket.

Vedhæftet er programmet. Se under "Udendørs" og så de 4 nederste FB. 

 

Jeg håber at en af jer kender løsningen, da det ikke kan være første gang i verdenshistorien at en står med dette problem :)

Udendørs lys.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
8 timer siden, Szafranski skrev:

Jeg bruger selv den løsning du efterspørger, kan ikke huske 100% hvordan jeg har lavet det. Men du kan benytte et uge ur og en betinget fb. 

Skal nok se om jeg senere kan finde den frem til dig

Det ville være fedt hvis du havde løsningen. I så fald må du hellere end gerne finde den til mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 11/11/2017 at 7:07 PM, Peder said:

Det her kan være en mulighed udedørs test.vis

Hej Peder

Det der rigtigt fint ud, og ligner noget jeg kan bruge. Eneste problem er at jeg ikke kan få overstyringen til at holde til efter uret slukker. 

Hvis aftenlyset er sat til at være tændt fra 16:00-23:00 og man ved jeg ved jeg kommer meget sent hjem, vil jeg kunne tænde for manuel overstyring og stadig have lys efter klokken 23. 

 

Har jeg mon overset noget, for jeg tænker at det er et ret normalt scenarie for brug af manuel overstyring.

 

Mvh

Nikolaj

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok