Hop til indhold
  • 0

ALLE Dimmere slukker periodisk


mn30
 Share

Spørgsmål

Jeg har en Visual 2 controller med Viewer

Mit problem er at ALLE Dimmere/lysdæmpere slukker periodisk og jeg kan ikke finde ud af hvorfor.
Det sker ca. en gang hver 14 dag, så jeg har fjernet en loggerfunktion (uden at det hjalp), fordi jeg tænkte at det kunne være en hukommelse der blev fyldt og restartede controlleren.

Resten af lyset i huset bliver ikke påvirket og man kan fint tænde dimmerne umiddelbart efter at de alle autonomt er slukket.

Jeg har både 400UNI dimmer, 350CR og en enkelt wireless (som jeg ikke bruger så tit at jeg har set om den også slukker).

Nogen gange kan input kontakterne være ude af drift i kort tid (det har måske noget med fejlen at gøre) men ellers virker alt normalt.
Jeg håber at der er en der har en løsning,- fordi familien er ved at være godt trætte af IHC pga. den fejl, som har stået på i meget lang tid.


Jeg har lige nu firmware 2.7.132 og overvejre om en opdatering til den nyeste via 2.7.199 kan rette fejlen
Hvad er versionen på den nyeste firmware til min Visual 2 controller?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis det skyldes periodisk genstart af controlleren kan du prøve st logge ind i Serviceview og se om der står noget i loggen. F.eks. Cirkulær reference. 

Det kan også være en løs forbindelse i f.eks. en nulledning eller 24V siden dine input tryk heller ikke virker periodisk. 

Men det kan også bare skyldes mange genstarter, for mens der sker genstart kan du ikke tænde/slukke på tryk.

prøv evt. at vedhæfte dit program/projekt så vi kan kikke nærmere på det. 

132 er en lidt ældre sag så 2.7.199 er nok den meste stabile hvis man har wireless og temp sensorer. Ellers er det ikke nødvendigvis et must at opgradere hvis ikke man har behov for de nye features og rettelser der er i nye firmware. Så kan man bare blive på en ældre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok