Hop til indhold
  • 0

IHC Bolig FB


Mfalk1978
 Share

Spørgsmål

Hej

Er der nogen som bruger FB IHC bolig, med master og rumstyringsblokker?

Der er flere ting ved den måde at lave sit program på som gør det lidt mere simpelt og overskueligt i mine øjne. Gik fra det i sin tid da dag og nat funktionen ikke fungerede som jeg ønskede dengang. I dag ville det være OK. Inden jeg kaster mig ud i det igen er jeg lidt interesseret i hvor mange der bruger det og andres oplevelser med det. Kan det anbefales eller frarådes. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg bruger det, og har for et par uger siden (efter at have levet med problemerne i næsten 2 år) lavet et par rettelser i funktionsblokkene, så dag/nat fungerer, også om vinteren, og så energi-stikkontakterne ikke tænder hvis det bliver lyst efter man er taget afsted.

Mig bekendt har LK/Schneider ikke løst disse problemer, som har eksisteret siden IHCbolig konceptet blev lanceret for adskillige år siden. Men hvis nogen kan have glæde af det, kan jeg godt uploade mine rettede FB'er. Det er som sagt ret små rettelser, men kræver at man udskifer bår dag/nat FB'en samt BoligMaster FB'en.

/Mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej (navn ?)

Jeg bruger FB IHC Bolig og har gjort det siden jeg byggede huset i 2012. Jeg syntes det giver et meget godt overblik selvom man helt sikkert kunne lave alle de samme funktioner med standart blokke. Måske det nogen er gange er lidt et "overkill" med de store blokke som ofte har en del flere funktioner end man har brug for..

Jeg syntes nogen gange at der er lidt lang "svar tid" i systemet. Dvs at der i perioder går ca 1 sekund fra man trykker på knappen til lyset tænder i et rum. Det gør at vores gæster nogen gange når at trykke en gang mere fordi de tror at de ikke har fået trykket ordentligt. Jeg overvejer om dette skyldes at mit program er blevet for stort som følge af de mange store blokke.. Men det er altså rent gætværk. Jeg har Visual 2.0 controler HW 6.2.

Mvh Tom Withen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 19.12.2017 at 16:53 , spiff skrev:

Jeg bruger det, og har for et par uger siden (efter at have levet med problemerne i næsten 2 år) lavet et par rettelser i funktionsblokkene, så dag/nat fungerer, også om vinteren, og så energi-stikkontakterne ikke tænder hvis det bliver lyst efter man er taget afsted.

Mig bekendt har LK/Schneider ikke løst disse problemer, som har eksisteret siden IHCbolig konceptet blev lanceret for adskillige år siden. Men hvis nogen kan have glæde af det, kan jeg godt uploade mine rettede FB'er. Det er som sagt ret små rettelser, men kræver at man udskifer bår dag/nat FB'en samt BoligMaster FB'en.

/Mikkel

Godt nok et gammelt indlæg, men det ville da altid være rart at få opdateringer, hvor der er rettet fejl som LK har lavet :):)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK, det tog lidt at grave det frem. Da funktioneblokken er eksporteret fra mit projekt, som min elektriker i sin tid lavede (sikkert baseret på IHC Bolig eksemplet) er der andre ID´er end i de oprindeligt funktionsblokke, så hvis man sammenligner de to filer er der ændringer i stort set alle linjer. Jeg følte dog ikke lige jeg havde tid til at rette dette også. De reelle rettelser i de to funktionsblokke er ganske små.

ihc-bolig.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok