Hop til indhold
  • 0

Se \"status\" på UNI 300 dimmer


Kenneth Kryger Sørensen
 Share

Spørgsmål

HejFindes der en måde, hvorpå jeg kan se om lyset er tændt på en UNI 300 dimmer?Det kan jo være tændt på følgnede tre måder:- På det niveau, som der var da det blev slukket sidst- Memory 1- Memory 2Lige nu har jeg et sand/falsk flag i min programblok, som fortæller om lyset er tændt eller slukket, men det fejler en gang i mellem og er derfor ikke super godt :(MvhKenneth

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Nej, der findes ikke en god måde til det... Men hvis du kan finde ud af PRÆCIS hvor lang tid den skal ha' signal for at tænde eller slukke, så kan jeg godt lave noget der burde virke næsten hele tiden..Jeg har dog fået at vide fra en tidligere LK ansat, at der snart kommer en ny lysdæmper, som fungerer som de trådløse, med at du kan give en signal om hvor mange procent lysstyrken skal være på, og samtidig får du også et signal om lyset er tændt eller slukket./Jakob Bruun

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jakob,Jeg har også kode en blok, som næsten virker...Det eneste jeg også mangler at at vide NØJAGTIG hvor lang tid dimmeren skal have signal for at tænde og slukke... :(Så jeg tror vi er nået lige langt i vores søgen efter en løsning :)Jeg kigger på den nye dimmer, når den komme på markedet.MvhKenneth

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Hej,Ja de nye dimmere der engang kommer på markedet, kommer til at blive koblet på RS 485 datalinien......indtil, da er jeg ved at udvikle en adaptor, så du kan montere en wireless dimmer i gruppe tavlen på DIN skinnen.jeg forventer at kunne frigive løsningen om ca 14 dage;) Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC Konsulent

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Allan og i andre.Noget nyt om adaptoren fra wireless dimmer til DIN skinne. Jeg kunne nemlig godt bruge en sådanne.Mht. status på en Uni300 dimmer har jeg selv også det problem til f.eks. vieweren. Men jeg har opdaget at funktionen er lavet af LK i IHC standard Stue. Her kan man vælge om loftlys 1 skal køre på dimmer eller alm. on/off. Det kunne være lækkert hvis man kunne lave denne del som en selvstændig blok, uden alt det andet stue halløj... Jeg ved ikke om jeg selv kan finde ud af det, men jeg gør forsøget. Hvis andre er dygtigere/hurtigere er de naturligvis mere end velkommen.Tak for et godt forum...Med Venlig HilsenHenrik Taaning

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ikke for at være lyseslukker, men jeg mener faktisk LK har lavet en FB med det i ;)Kan bare ikke lige huske om det er til 1.32 eller 2.. Og så heller ikke lige hvor de har gemt den :PNå, kan se det kun er til 1.32 de har lavet den, og der ligger den på deres hjemmeside..Ud fra den funktionsblok ser det ud som om at hvis den får en puls på under 150ms er det en kort puls der tænder/slukker... Det kan man jo bruge når man skal gemme status...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HER ER LØSNINGEN (tror jeg, hvis ikke så hører jeg det nok).Jeg har checket at betjeningen på UNI400 og UNI300 er ens, så denne bør virke på UNI300 selvom jeg har brugt l a n g tid på at lave den til UNI400.Jeg har testet den, og kan ikke se at der skulle være nogle bugs tilbage. [file name=1.zip size=3308]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/1.zip[/file]God fornøjelse:lol:

1.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejsaHar lige testet den, der er en lille fejl.Når man har tænt lampen også vil regulere op/ned på 1tast styring (langt tryk)Så gå din "Dimmer status" ON OFF ONdvs. den er først ON fordi lampen er tænt, hvis så jeg vil regulere lyset så går den OFF kortvarig for så at gå on igen.Dne FB jeg brugte sammen med "Hjemmesimulering IHC-user" den virker stort set altid.jeg bruger den i min entre uden problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, jeg er godt klar over det, men hvis jeg bare skal have en status til fx den nye hjemmesimulering eller SceneView, så er det efter min mening OK. Det er vist også den eneste "fejl" der er? Og jeg kan umiddelbart IKKE løse denne knude :( hvis du har en idé til løsning er jeg meget lydhør! :)Sluk og regulér ned (2-tast styring) var den der gav de store problemer.Er det den FB du nævner der hedder: 1 lampe m. dimmer (PIR, Skum, Overstyring og Natsænkning)- her er kun ét touch-betjeningstryk, bruger du ikke de andre muligheder der er?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hej. du skal justere tryktiden, så er dit problem vedr. at dimmeren kommer ud af takt løst, har brugt den mange steder og den virker.. bruger den i version 2.30, men har også en der virker i version 1.32.de kan også bruges til uni 400, men så skal tryktiden justeres igen, tiden er heller ikke ens for glødepære og trafo mvh martin

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Eftersom LK ikke har udgivet 2.30, så er der ikke meget idé i at lægge funktionsblokke til den ud herinde, uden at du også lægger programmet ud herinde ;)Vi kan ikke en gang åbne filerne...Ikke den optimale måde men, i linje 200 der retter man:version_major="3"til :version_major="2"Så kan man åbne den...Hos mig skal man nogen gange trykke 3-4 gange før den reagerer... Nok ikke helt optimalt. Vil nu hellere ha' den anden, bare uden blinket ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis man indsætter en lille tidsforsinkelse, så holder den op med at blinke :)Da en lysdæmper jo alligevel ikke sluk i det øjeblik den får pulsen, men først lidt efter, så sker der jo heller ikke noget ved at dioden i trykket kommer til at lyse 250msek længere efter du har trykket kort for at slukke ;) [file name=2.zip size=3844]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/2.zip[/file]

2.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

til Martin A - jeg kan ikke se dit programforslag, jeg får besked om at der skal bruges et nyere program. Har du et nyere program vi andre ikke har???Nyere end Version 2.01 (206)til Jakob - det er jo bare smart. Hvorfor gøre det indviklet når det kan gøres nemt, lige efter min bog.Men desværre er der opstået en bug i "Tænd og Regulér op". Prøv min testopstilling. Tryk på tast MV (kvikt på det rigtige tidspunkt), så får du en FB der er aktiv og en der er deaktiveret, og det er jo noget rod.Der er sneget sig "noget" ind!Hvis det bliver rettet så er den bare perfekt :cheer: [file name=3.zip size=5492]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/3.zip[/file]

3.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

NU VIRKER DEN :laugh: Jeg har justeret teksten og koblet den sammen med tryk og dimmer, så man nemt kan teste den og selv gemme den som en "uvurderlig" FB.For at den er nemmere at finde forsøger jeg også at lægge den i download-sektionen.Tak for den store hjælp især fra Jakob Bruun - kvitterer naturligvis. [file name=UNI300_400_dimmer_1_2_tast_med_STATUS.zip size=4935]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/UNI300_400_dimmer_1_2_tast_med_STATUS.zip[/file]

UNI300_400_dimmer_1_2_tast_med_STATUS.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok