Hop til indhold

IHC Net 2


Recommended Posts

Hej forumSkal til og installere IHC Net mit nye hus. Det er et hus jeg er ved at bygge så der er ikke muret endnu. Kun lavet indervæge. Mit spørgsmål er hvordan jeg skal trække kablerne. Skal jeg ligge dem i tomrør op til loftet eller skal / kan de trækkes på ydersiden af indervægene. Må de mures direkte ind i vægene eller skal de trækkes i tømrør? Hvis der skal trækkes 2 kable i hver tomrør hvor stor diameter skal rørret det så være?MvhJesper Skytte

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv lige bygget nyt hus og har SELVFØLGELIG valgt løsningen med kabler i hulmuren. Det er klart billigst, og hvis du så altid bruger dobbelte udtag er du vist sikret godt i fremtiden..HVorfor vil du kunne skifte dem???
Vil heller ikke skifte dem. Læste bare på en eller anden side at dette kabel skulle trækkes i et tomrør. Det er dog ikke hvad jeg kan læse mig frem til på LK side. Og vil selvfølgelig lave 2x2 stik i hver værelse selv om det er rimelig mange kabler der skal trækkes. Der er et enkelt sted hvor jeg bliver nød til at trække kablet op over loftet og tænkte derpå at lavet et tomrør op på loftet hvor jeg så kan trække kablerne i. Hvilke diameter anbefaler i at bruge i tomrør?
Jeg ville også bare lægge dem på den varme side i hulmuren, men husk lige at dåserne du bruger skal være "dybe" dåser, ellers kniber det med at stikket kan være der.
Når du siger "dybe" dåser så gælder vel kun Fuga og ikke Opus eller hvad?På forhånd takJesper Skytte
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok