Hop til indhold
  • 0

presence detection


Soylant
 Share

Spørgsmål

Hej

 

jeg hopper lidt frem og tilbage mellem Homebridge og Openhab... i starten havde jeg en træls oplevelse med Openhab at den havde store forsinkelser osv. og prøvede derfor Homebridge som egentlig kører skide godt, men  jeg syntes stadig Openhab kan mere og er lettere at gå til, jeg jeg har lige installeret den på Min Synology DS915+ ved ikke om det er fordi den kører på Synology denne gang, men nu kører det skide godt, og jeg har fået mit Bose, IHC og Jablotron alarm til at spille maks, jeg mangler bare en go wifi presence detection så man kan få et overblik om hvem der er hjemme, nogen der kan anbefale en der lige er til at gå til ?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hejsa,

Har ikke gjort praktisk brug af det, kun konstateret at den binding der er benævnt "Network Binding" kan detektere hvilke IP's der er aktive på netværket. Jeg oprettede en regel på min mobiltelefon, og kunne se tilstandsskifte, (true / false). Jeg legede ikke så meget med det, men mit indtryk var, at ikke lang tid efter at man lagde mobilen fra sig / stoppede betjening af den, opstår der "false" tilstand. Jeg ved ikke om det skyldes at WiFi radiodelen hurtigt indtager en eller anden form for dvale tilstand, for at spare strøm.

Ved ikke om det kan indfri dit behov.

Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mange mobile enheder er enten sat til, eller kan sættes til, at Wifi går i standby/dvale sammen med enheden, netop for at spare strøm. I det tilfælde vil sådan et system selvfølgelig tro, at enheden har forladt området. 
Så hvis man bruger sådan noget, så skal man lige huske at ændre dette på enheden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok