Hop til indhold
  • 0

Uni400 gennem output 230v modul


Andersen
 Share

Spørgsmål

Hej

Helt ny inden for IHC, men har kikket en del rund på forummet, og det ser ud til at man jo næsten kan får svar på alt her, så jeg prøver lige selv med et spørgsmål.

Har uni400 som jeg vil høre, om man kan lade dens udgang (230v) gå gennem et 230v output modul.

Så forløbet ville være fra controller (120b1202) til output 24v (120b1021) til uni400 (120b240) til 230v output (120b1020) og så til lyskilde.

Jeg ved I sikkert straks vil sige at det er skørt, med den ekstra udgang, og til det 230v, skal der en fagmand til, men det er på grund af ledningsføringen, som ville blev en hel del nemmere.

 

Med Venlig Hilsen

Andersen

.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er den forkerte vej, hvis du endelige skal gøre det via et 230volt output modul. For så skal du i stedet gå fra output modulet og til Uni dimmeren. Men det afhænger af, hvilken model af Uni400 dimmer du har. Der findes en Uni400 SA og Uni400 IHC/SA, tror sågar også der findes en Uni400 uden nogen..
Det vil ikke komme til at virke i den retning du taler om, for den vil dermed få en fast 230volt, og så er der ingen grund til at bruge dimmeren mere. 

Men lad lige det ligge et øjeblik... Og lad os i stedet snakke ledningsføringen som du er inde på.
Jeg har svært ved at se forskellen på, om du kører uden om et 230volt output modul eller igennem. Ledningen skal under alle omstændigheder føres den samme vej. Så jeg er ikke helt med på, hvorfor du søger den løsning du søger? I værste fald er der højst tale om en samlemuffe til ledningerne, hvis jeg ellers forstår dig korrekt?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

Jeg må sige, at lige så snart jeg læste dit svar, fald 10 øren for mig, og kunne straks se at det ikke kunne lade sig gøre, har godt nok et 400v ac 8x10 amp. med 8 udgange (120b1027), hvor det ville være muligt, da  det jeg ville var bare at havde en slutte kontakt. Men det bliver ikke aktuelt nu. Tavlen og indhold er fra 2005, så uni400 er den gamle type.

Takker for hurtigt svar, lidt flovt at første spørgsmål var nem hoved fejl fra min side, men jeg skal nok vende tilbage.

Med Venlig Hilsen

Andersen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 minutter siden, Andersen skrev:

Takker for hurtigt svar, lidt flovt at første spørgsmål var nem hoved fejl fra min side, men jeg skal nok vende tilbage.

Nej sådan ser jeg det ikke.. nogle gange kan man bare ikke se skoven for bare træer. Og så er det rart at andre lige kan kaste lidt friske øjne på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre ?, 

Som jeg ser det så er det samme opstilling som jeg bruger

Controller -> Output 24 -> Uni400 -> Output 230 på L indgangen for at kunne styre mine spots rundt på huset. så har hver side hver deres udgang...

Jeg har en sensor til at dimme lyset op når der kommer gæster og tænde udgangene som ikke er facade, og når der ikke er aktivitet slukker udgangene og dæmperen dæmper ned så der kun er lys på facaden...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som jeg forstod det, så er det lampeledningen han ville føre igennem 230volt output relæet. Den anden måde du snakker om, det er hvor du styre din Uni400 dimmer med 230volt.. Jeg har selv een Uni400 SA dimmer, som styres på samme måde. Men de 230volt er til styringen af dæmperen, og ikke til at styre spændingen ud af dæmperen (altså selve lampeledningen).

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nix, jeg styre min Uni400 med 24v fra et output 24 og hvis jeg kigger på det han har skrevet 

På 8/3/2017 at 15:54 , Andersen skrev:

Så forløbet ville være fra controller (120b1202) til output 24v (120b1021) til uni400 (120b240) til 230v output (120b1020) og så til lyskilde.

 

og så det jeg har skrevet så er det da det samme :)
 

På 9/3/2017 at 18:02 , Michael H. Jensen skrev:

Controller -> Output 24 -> Uni400 -> Output 230 på L indgangen for at kunne styre mine spots rundt på huset. så har hver side hver deres udgang...

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok