Hop til indhold
  • 0

Ihc Captain vs. Wireless


Thomas Fabricius Strømlund
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg er helt ny i denne IHC verden. Jeg bygger mit hus op i IHC wireless eftersom jeg får renoverede de forskellige rum.
Jeg har så lagt mærke til at folk herinde skriver om IHC Captain, som angiveligt skulle være et program der skulle kunne integrere nogle flere ting?!
 

Mit spørgsmål er om jeg har samme muligheder med IHC wireless via Captain, og skal man have en rasperry for at kunne bruge Captain?

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 23/2/2017 at 22:09 , Mikkel Skovgaard skrev:

Ja Captain er ligeglad om du bruger wireless eller ej - så længe du har en controller på :) Hvis ikke så kan captain ingenting gøre for dig.

Og ja til raspberry - det kan virker på andre ting men jeg kan ikke anbefale døjet :)

Det er klart, jeg skal selvfølgelig have en controller på.. Det har dog hele tiden været planen når jeg begynder at få nok wireless enheder monteret.

Hvad anbefaler du så at anskaffe sig af rasperry, aner intet om det.. Er det tablet eller noget pc lign.?
Lidt ærgerligt man skal anskaffe sig sådan én, kun for at programmere ens el-installationer.. For vil ikke bruge den til andet :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 2/26/2017 at 19:46 , Thomas Fabricius Strømlund skrev:

Det er klart, jeg skal selvfølgelig have en controller på.. Det har dog hele tiden været planen når jeg begynder at få nok wireless enheder monteret.

Hvad anbefaler du så at anskaffe sig af rasperry, aner intet om det.. Er det tablet eller noget pc lign.?
Lidt ærgerligt man skal anskaffe sig sådan én, kun for at programmere ens el-installationer.. For vil ikke bruge den til andet :)

En Raspberry PI er en lille "dum" computer :9

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Thomas Fabricius Strømlund skrev:

Haha.. Det er da for latterligt jeg skal have endnu et apparat i husstanden for at styre dét.. Så det må lige på ventelisten, men tak for svar Mikkel :)

Den koster kun 700kr som start pakke inkl. Alt du skal bruge. Når jeg siger kun, så er det fordi du selv nævnte tablet eller lille PC, hvilket er dyrere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

https://raspberrypi.dk/produkt/pi-3-model-b-starterkit-small/

649,-

Men du er lidt begrænset i dine muligheder.

Med både ihccaptain og ihcbridge er du begrænset af hvilke ting Claus & Mikkel vælger at implementere og her prioritere de klar deres egne ønsker og behov før andres og der er desværre heller ingen garanti for hvor længe de vil blive ved med yde support på det.

Alternativt skal du selv kunne lave det du skal bruge ved hjælp af fx. Openhab.

Skal lige tilføjes at jeg har stor respekt for den tid både Mikkel og Claus bruger på deres løsninger, samt at de vil dele dem med os andre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 timer siden, Szafranski skrev:

https://raspberrypi.dk/produkt/pi-3-model-b-starterkit-small/

649,-

Men du er lidt begrænset i dine muligheder.

Med både ihccaptain og ihcbridge er du begrænset af hvilke ting Claus & Mikkel vælger at implementere og her prioritere de klar deres egne ønsker og behov før andres og der er desværre heller ingen garanti for hvor længe de vil blive ved med yde support på det.

Alternativt skal du selv kunne lave det du skal bruge ved hjælp af fx. Openhab.

Skal lige tilføjes at jeg har stor respekt for den tid både Mikkel og Claus bruger på deres løsninger, samt at de vil dele dem med os andre.

Tak for hjælpen, det blev jeg meget klogere af :) Har jeg forstået rigtigt når det du har sendt mig link på et noget man sætter ind i sin eksisterende PC?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Thomas Fabricius Strømlund skrev:

Tak for hjælpen, det blev jeg meget klogere af :) Har jeg forstået rigtigt når det du har sendt mig link på et noget man sætter ind i sin eksisterende PC?

Nej. Dette er en pc, bare i meget lille format.

Du tager SD kortet og sætter ind i din alm PC, så ligger du et Image, enten ihccaptain eller ihcbridge ind på det.

Så sætter du SD kortet ind i din raspberry, sætter strøm og netværksswitch til og bum, så er du kørende. Nu kan du så tilgå den via. IP adressen og der ved lave ændringer/opsætning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok