Hop til indhold

Velux vil bruge Internet Of Things (samsung) CES 2017


Kandersen
 Share

Recommended Posts

Egentlig forstår jeg godt at VELUX ikke har kigget i retning af Schneider (LK) i denne omgang, dvs. hvis de ellers har fulgt med i LK's manglende agilitet i at få adresseret problemer med IHC samt at tage det seriøst = videreudvikle det alternativt gøre protokollen tilgængelig.

Det der dog undrer (ærgrer, hvis jeg læser dagens avis (Berlingske) korrekt) mig i VELUX's tilfælde, er at VELUX nu også skal have deres egen bridge, istedet for at hægte sig op på de protokoller (og andre brigdes) som findes. Det lugter lidt at lukket protokol fra VELUX's side, hvilket ikke er særligt IoT proaktivt.

Just my five cents!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Internet Of Things (Samsung) er vel egentlig at betragte som en bridge/protokol i sig selv. Der i øvrigt vinder ret godt frem i øjeblikket, og som vistnok kører på z-wave. (eller zigbee). Mener Philips hue og Internet Of Things kører det samme, og kan arbejde sammen. Men jeg har ikke nået at studere det så meget endnu, selvom jeg har muligheden med et Samsung KS7005 TV, som vist nok har en Internet Of Things bridge i sig. I den forbindelse læste jeg, at man kunne styre Hue lamperne. Men jeg fik TVét på et tidspunkt hvor Internet Of Things endnu ikke var aktiveret i firmwaren og i øvrigt ikke i DK, så jeg kom aldrig videre med at teste det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok