Hop til indhold
  • 0

ingen strøm på et ledningsnet

Ahmad Hahmoud
 Share

Spørgsmål

Hej 

Jeg kan ikke finde problemet, da der ingen sikringer er sprunget. Alt andet virker intakt undtagen mit lys i stuen. En aften hvor det var tændt i 1.5 time så valgte det at give op. Jeg har 7 led lamper på det ledningsnet. Nu er der intet strøm på mere, har målt, og der er ingen sikringer der skal skiftes ? ved ikke hvad jeg skal skifte ? og kan jeg se hvor fejlen er hvis jeg connecter til min controller ? 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
1 time siden, Ahmad Hahmoud skrev:

Hej 

Jeg kan ikke finde problemet, da der ingen sikringer er sprunget. Alt andet virker intakt undtagen mit lys i stuen. En aften hvor det var tændt i 1.5 time så valgte det at give op. Jeg har 7 led lamper på det ledningsnet. Nu er der intet strøm på mere, har målt, og der er ingen sikringer der skal skiftes ? ved ikke hvad jeg skal skifte ? og kan jeg se hvor fejlen er hvis jeg connecter til min controller ? 

Hej Ahmad.
Velkommen til IHC-user.

Hvordan er dine 7 LED-spots tilsluttet. Kører de via wireles dimmer, UNI-dinner eller på et output 230? Er det 230V lyskilder?
Hvis det er 12V kan der være en defekt trafo.

Læg evt. din .vis projektfil op, så kan det være nemmere at guide dig.

Hvis du ved hvilken udgang dine spots kører på kan du også prøve at tvangsstyre dem via serviceview.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Bjarne 

Tak :) og tak for svaret. 

Jeg har købt huset med IHC, har ingen forstand på det. Jeg har prøvet at downloade software og se om jeg kunne tilgå systemet, men den siger hele tiden usb mislykkedes. Har lavet ændringerne med tlc.  De kører over 12v. 2q16kqt.jpg på billedet ser du 1 bjælke.

Jeg har syv af disse bjælke på første sal, hvor der på hvert af dem er et lysspot. Og disse spots virker ikke mere. Jeg tror ikke der sidder en transformer på hver, har kigget. Tror at de er samlet et sted med en transformer, ellers er det et ihc out modul der måske skal skiftes. Der er ingen dæmpar funktionen. Jeg ville ønske jeg kunne vise dig min .vis projektfil, men ved ikke hvordan jeg finder den. 

Det skal lige siges at der før har kørt 12v 20w halogenpære som er skiftet ud med 3w g4 led pære. Men det har virket fint i 1 års tid og nu er der slet ikke strøm på nogle af spotene.  

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
1 time siden, Ahmad Hahmoud skrev:

Hej Bjarne 

Tak :) og tak for svaret. 

Jeg har købt huset med IHC, har ingen forstand på det. Jeg har prøvet at downloade software og se om jeg kunne tilgå systemet, men den siger hele tiden usb mislykkedes. Har lavet ændringerne med tlc.  De kører over 12v. 2q16kqt.jpg på billedet ser du 1 bjælke.

Jeg har syv af disse bjælke på første sal, hvor der på hvert af dem er et lysspot. Og disse spots virker ikke mere. Jeg tror ikke der sidder en transformer på hver, har kigget. Tror at de er samlet et sted med en transformer, ellers er det et ihc out modul der måske skal skiftes. Der er ingen dæmpar funktionen. Jeg ville ønske jeg kunne vise dig min .vis projektfil, men ved ikke hvordan jeg finder den. 

Det skal lige siges at der før har kørt 12v 20w halogenpære som er skiftet ud med 3w g4 led pære. Men det har virket fint i 1 års tid og nu er der slet ikke strøm på nogle af spotene.  

Aha, det lyder lidt som at det måske et trafo'en der kan være gået. Men start med at sætte et par halogenpærer i igen, det kan være at LED-belastningen er for lav til trafo'en hvis det er en elektronisk.

Du skal ind via serviceview og aktivere udgangen på dit output 230 og så måle dig frem og se om der kommer spænding til trafo'en.

Det kan være at det er Java der driller dig. Kig i denne tråd:

Link til kommentar
Del på andre sites