Hop til indhold
  • 0

Linkning til Wireless-enheder


cs
 Share

Spørgsmål

Jeg har de sidste dage forsøgt mig lidt med sammenkobling at 2 ihc-visual2/viewer controller..

og været ude for at Controller 1 pludselig mistede linkning til samtlige wireless-enheder.

Symblolet er et rødt udråbstegn.. og i feltet "serienummer" står der, linket til ukendt produkt?

Det mest underlige er så, at samtlige wireless enheder dog stadigt kan kommunikere med controller 1,som de hele tiden har været linket til?

Normalt er vist et gult udråbstegn ved manglende linkning..  her vises et rødt udråbstegn og styringen er stadig mulig af de selv samme wireless-produkter...

Dog ikke direkte fra controller 2.. som heller ikke tidligere har været linket til produkterne..

Nogen bud?

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
15 timer siden, cs skrev:

Jeg har de sidste dage forsøgt mig lidt med sammenkobling at 2 ihc-visual2/viewer controller..

og været ude for at Controller 1 pludselig mistede linkning til samtlige wireless-enheder.

Symblolet er et rødt udråbstegn.. og i feltet "serienummer" står der, linket til ukendt produkt?

Det mest underlige er så, at samtlige wireless enheder dog stadigt kan kommunikere med controller 1,som de hele tiden har været linket til?

Normalt er vist et gult udråbstegn ved manglende linkning..  her vises et rødt udråbstegn og styringen er stadig mulig af de selv samme wireless-produkter...

Dog ikke direkte fra controller 2.. som heller ikke tidligere har været linket til produkterne..

Nogen bud?

Er du sikker på at du ikke har fået uploadet programmet fra controller 1 til controller 2, og rent faktisk sidder og kigger på controller 2? Det er sket for mig et par gange, eftersom LK Visual ikke køre i private sessions, så man skal kigge godt efter hvilken controller man uploader sit program til hvis man har startet LK Visual 2 gange samtidig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja.. du har ret Lars, jeg havde selv samme tanke, men har sikret mig det er controller 1 jeg kikkede på.

Skaden er jo heldigvis ikke så stor.. for selvom alle enheder har et rødt udråbstegn i skærmbilledet hvor man linker enhederne.. så kan de åbenbart stadig styres og alt virker som det plejer.. 

Syntes bare det virker underligt? Og måske andre havde været ude for det samme.

Det skal siges at det skete ,efter jeg prøvede at sende samme program til controller 2. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

På controller 2 skal de stå med røde udråbs tegn, da de jo ikke er linket til den controller.

Men jeg oplevede faktisk noget tilsvarende idag, i forbindelse med at jeg forsøgte at downgrade min HW6.1 controller til FW 2.7.199. Den begyndte at opføre sig underligt på flere punkter. F.eks. ville den ikke reager på noget som helst og jeg kunne ikke komme på den via admin. view via USB, men både Visual og firmware loader kunne godt connecte via USB. Da jeg downloadede programmet fra den, stod alle wireless enheder med røde udråbs tegn. Jeg kunne heller ikke få lov til at opgrader til FW 2.7.220 igen, eller uploade programmet igen.

Hvad der er gået galt ved jeg stadig ikke. Men efter et par timer besluttede jeg at starte fra scratch, og uploade et tomt program før jeg igen forsøgte at opgrader til 2.7.220. Det løste opgraderings problemet og efter at jeg havde opgraderet til 2.7.220 havde jeg igen adgang til admin view via USB. Efterfølgende kunne jeg godt uploade det gamle program igen. Jeg har haft både lux og fugt måler på den gamle HW 6.1 controller, men de er alle flyttet til den nye HW6.2 controller og slettet i programmet, så det burde ikke være dem som driller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja.. men det var på controller 1 de stod med røde udråbstegn.. nu skriver jeg stod ! For i dag er alle de røde udråbstegn så væk og det ser helt traditionelt ud igen.

Om det simpelthen gik i ged i det hele, i mit forsøg på at se, om man kunne linke f.eks wireless dimmer til to controller ved at lade dem afvente linkning samtidig,ved jeg ikke? Det kunne man for øvrigt ikke.

Nødagtig det problem du beskriver oplevede jeg i sidste uge.. Jeg kunne også kun kommunikere med controlleren via firmwareloaderen. Det resulterede i jeg måtte slette alt og starte helt forfra..  Havde dog heldigvis det færdige program på computeren, så jeg kunne nøjes med at linke alle de wireless enheder.

Men ikke det fedeste at intet af lyset virkede den aften.. Heldigvis var en anden her fra forrummet behjælpelig med et god råd

For øvrigt syntes jeg min oplevelse er, at FW.2.7.199 køre mere stabilt end 2.7.220

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du har programmet hvor alle wireless enheder var linket, og du ikke har ændret på linkningen, så burde du kunne op loade programmet igen, uden at skuille linke. Når du linker, sker der det (såvidt jeg ved) at serie nr'et på controlleren bliver gemt i de wireless enheder, samt at wireless enhedernes serie nr. bliver gemt i programmet. Der ligger derfor ingen informationer i selve controlleren om hvilket wireless enheder, som er linket til den.

Jeg forsøgte netop at nedgrader for at se om jeg kunne få en mere stabil HW6.1 controller. PT. genstarter den ca. hver trejde dag. :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja.. det har du ret i.. Men det kunne jeg så ikke i dette tilfælde ?? Linkningen var gået tabt.

Endnu mere underligt er at i dag vises samtlige wireless-enheder igen med rødt udråbstegn, selvom de stadig kan styres??

Det skete efter jeg her til aften har forsøgt mig lidt med, hvilke belastningsmode som virkede best på mine dimmer/led-pære og så uploadede program.

Okay, lyder lidt underligt at din controller genstarter hver tredje dag..  noget må da opbruge hukommelsen/ram? Har du prøvet at logge på f.eks aktiveringer eller lignende ? Hvor meget fylder dit program?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mit program fylder kun ca. 1,5MB, og hyppigheden af genstarter gik op da jeg indstallerede fugt og lux måler. De er så siden blevet flyttet til min HW 6.2 controller, og alle referencer til dem er fjernet fra HW 6.1 controlleren, men den genstarter fortsat ca. hver 3 dag.

Jeg har også flyttet puls tælleren på el-måleren og hele min varme styring til HW6.2 controlleren, men det har ikke ændret på genstarts frekvensen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok