Hop til indhold

Amazon Echo


mofi
 Share

Recommended Posts

Nu er Amazon Echo kommet til europa og specielt den lille billige Echo Do, kunne være interessant til IHC styring. Jeg tænker på muligheden for at tænde/slukke IHC udgange via stemmestyring. Der må da kunne laves et eller andet interface til IHC, men det bliver nok ikke fra LK, så måske en mulighed for IHC Captain

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har siddet og leget nogle dage med Openhab 1.8.3 her i julen, og jeg må sige at det ikke lige er mig. (Openhab2 er der ingen dokumentation på foreløbig, så det ville være tude tosset at begynde at finde hoved og hale i det, hvis man ikke har kenskab til Openhab i forvejen. Desuden virker IHC bindingen ikke ordentligt endnu)

Men det er måske også fordi jeg har alt min kode i selve IHC kontrolleren, og ikke har lyst til at lade Openhab overtage styringen i stedet.
Openhab kan dog god connecte med kontrolleren, men jeg syntes ikke det virker overbevisende nok til at have en server stående 24/7 
bare for at jeg kan bruge mit lys mm. Og det er selvom RaspberryPi ikke bruger meget strøm, det virker bare så meget mere omstændigt.

Derimod har jeg fået nogle ESP8266 print hjem, som er super lette at lege med. ( Wemos D1R2 er een af dem)
Jeg har fundet en lille print der hedder Witty. Det fylder 3x3 cm og har en håndfuld porte samt fuld Wifi integration.

Som det kan ses i min tegning, bruger jeg den til kontrol af TV, forstærker, støvsuger og så selvfølgelig til IHC. Altsammen stemmestyret af Alexa.
Koden er kompatibel med Arduino compileren, og en lille demo kan hentes her: https://github.com/kakopappa/arduino-esp8266-alexa-multiple-wemo-switch

Jeg har så stykket noget software sammen der kan bruge IR til mine enheder samt lidt hardware til en converter fra 3Volt til 24Volt.

Så Mofi....det er bare om at komme i gang :D

alexa kontrol.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 months later...

Jeg vil bare sige, at nu virker det..... Jeg siger til min Amazon Dot "Alexa tune on the office light", så går der 2/10 sekund og så tænder lyset på kontoret. Jeg kunne for den sags skyld tænde og slukke for hvilken som helst IHC udgang. 

Det har taget mig noget tid at kommer fra OpenHab 1.8.3 til OpenHab 2.1, da brugergrænsefladen er blevet en del anderledes. Det fungere ganske kort således:

  • Alexa tolker min stemmekomando gennem den skils som hedder "OpenHab" og sender beskeden videre til myopenhab.org
  • Min konto på myopenhab.org genkender kommandoen og sender den hjem til min OpenHab server, som kører på en PC
  • Min OpenHab server oversætter "offece light" til en IHC udgang og beder kontrol modulet om at tænde pågældende udgang.

Jeg syntes det er lidt imponerende... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok