Hop til indhold

TermIHC - Ingen forbindelse


Recommended Posts

Hej eksperterJeg har en gammel IHC controller som jeg skal forbinde med ved hjælp af et Belkin rs232 kabel. Jeg kan dog overhovedet ikke få forbindelse hverken med termIHC eller Hyperterminal. Er der nogen der har en ide til hvorfor jeg ikke kan det ? Jeg benytter en Windows XP med com port. Controlleren er den gamle hvor der hverken står visual på eller noget.På forhånd tak.Steffen Clausen

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du kontrolleret at det er den rigtige com-port du prøver med?Og du er helt sikker på det er en TermIHC og ikke en IHC Visual 1.32? - De har begge to RS232 stik på forsiden..Men ellers, så har jeg endnu kun fået forbindelse til en TermIHC med Windows XP, en eneste gang, så jeg har en gammel laptop med Windows 98 liggende i bilen til når jeg skal lege med dem ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej SteffenCom kablet du benytter til controlleren skal have forbindelse på 2,3,5 og 8 til 2,3,5 og 8 (lige igennem).Databutikker plejer kun at forhandle "0 modem kabler" og disse er krydsede i forbindelserne og virker derfor ikke.Jacob har ret i at Xp ikke altid arter sig så godt med DOS programmer - men prøv lige først om kablet har de rigtige forbindelser...ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

En ny strømforsyning burde ikke være nødvendig. Men du skal altid være opmærksom på om din strømforsyning ikke er overbelastet.De gamle strømforsyninger, kan også godt forsyne nye controllere ;)Når du vælger din controller, skal du beslutte dig for om du vil ha' med eller uden Viewer funktion, det er jo lidt dyrt at fortryde det senere ;)Der er ikke andre komponenter det er nødvendigt at udskifte.

Link til kommentar
Del på andre sites

skeffen skrev:

Skal man med denne controller bruge visual 1 eller 2 visual 2, og skal man i så fald opdatere firmwaren ?
Jeg er ikke lige med..Hvis du har en 120 B 1202 skal du benytte Software version 1.32, og du skal altid benytte nyeste firmware til den ;)Hvis du har en 820 B 1202 eller 820 B 1400 skal du benytte Software version 2.01, og du skal igen benytte nyeste firmware ;)Du kan finde det hele på LK's hjemmeside.
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok