Hop til indhold
  • 0

IHC alarm blok 6.2.01.g udkoblingstid starter ikke alarm


staer00j
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har i nogle år benyttet IHC alarm blokken 6.2.01.g. uden de store problemer troede jeg:-). Vi har magnetkontakter på alle vinduer, døre og to garageporte. To yderdøre og garageporte er koblet op som forbikoblerzone med udgangstid på 2min og indgangstid 2min. Vi kan aktivere/deaktivere alarmen via tastatur, tryk på nøglering og tastetryk i soveværelse. Jeg havde indtryk af alt fungerede upåklageligt.

Vi havde dog en episode den anden dag, hvor alarmen var blevet aktiveret da vi gik i seng ved tastetryk og vi sov roligt hele natten. Da vi stod op, opdagede vi, at hoveddøren havde været åben hele natten uden alarmen var gået i gang. Tjekkede for indbrud, men det var vist bare vores egen forglemmelse. Har nu kigget mere ind i det og der lader til at være et hul jeg ikke umiddelbart kan løse.

Det lader til at alarmen ikke bliver aktiveret når udgangstiden når 0s. Så hvis porte eller dørene er åbne når vi starter alarmen og vi ikke får dem lukket vil alarmen være aktiv, men huset er åben for indgang. Hvis døren lukkes og åbnes starter indgangstiden nedtælling, hvilket aktiverer alarmen når den når 0 som forventet.

Kan se i programmet at "Flag for alarm i forbikoblingszone aktiv = ON" bliver sat når timer når 0s, men dette aktiverer ikke alarmen og skal kun gøres, hvis forbikoblingszonen er OFF.

Er det bare min opsætning som er forkert? Har ikke gjort noget specielt for, at dette skulle fungere, men ville forvente, at alarmen gik i gang når "timer for udgangstid = 0" og forbikoblingszonen er åben. Dvs. hvis jeg ikke kommer ud af huset indenfor de 2min. Med den aktuelle funktionsblok lader det ikke til at kunne sættes op, da det vil ødelægge indgangstimeren.

Nogen som har noteret samme problem og evt. løst det? Eller er det bare mig som har misforstået noget oplagt:-).

Med venlig hilsen

Jesper

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der er kommet en nyere alarm-fb. 6.2.01.h., hvor der skulle være rettet noget status ved powerup.

Den starter dog heller ikke alarmen ved "åben" forbikoblerzone, når udgangstiden udløber.

Det har jeg lige tilføjet, så prøv lige om det fungerer efter hensigten.

 

6.2.01.h. Tyverialarm med 11 stk PIR_rettet.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok