Hop til indhold
  • 0

Underlig fejl med forskelligt udfald på en HW6.1 og HW 6.2 controller


Lars1
 Share

Spørgsmål

Jeg har pt. 2 IHC controller og opdage her til aften en interessant forskel på de 2 controller.

Jeg køre med tids sync. via ntp.inet.tele.dk, og af en eller anden grund var tiden på min HW 6.1 controller blevet sat til 31/5-1929 for et par dage siden. Det er sket før og begge gange har jeg opdaget det i forbindelse med at controlleren har været crashet. Det interessante er så at jeg for ca. 1 uge siden monterede en ny HW6.2 controller og begyndte at programer den. Her til aften opdager jeg så at den også har datoen 31/5-1929, men til forskel fra HW6.1 controlleren er den ikke crashet, og jeg miste ikke forbindelsen til den når jeg forsøger at rette datoen.

Desværre er det ikke muligt at rette datoen uden at genstarte controlleren. Både forsøg på at rette tiden manuelt og via NTP sync, resulter i at man midste forbindelsen til controlleren, uden at datoen bliver rettet. På HW6.1 er man nød til at logge ind igen. På HW6.2 kommer forbindelsen tilbage automatisk efter 1-2 sek.

Nogen som har nogen idee om hvad der går galt?

 

wrong time.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

NTP er en gammel standard, som stortset ikke er ændret i mange år. Standarden har dog det problem at der kun er en simpel checksum på data som sendes fra tidsserveren til klienten. Det er derfor sandsynligvis en data fejl opstået undervejs fra tidsserveren og til klienten, som er årsagen til den forkerte tid.

Men problemet er ikke at tiden står forkert. Problemet er at man ikke kan ændre tiden når det sker. Heller ikke hvis man fjerner tidsserveren helt. Eneste mulighed er at genstart controleren, hvorefter står tiden igen er korrekt, og controlleren kan igen opdater sin tid via tidserveren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok