Hop til indhold
  • 0

Dårlig analog antennesignal (Yousee)


Jimmi Johnsen
 Share

Spørgsmål

Har en komplet 5 år gammel IHC net installation, men jeg har store problemer med dårligt analogt billedkvalitet på mine LCD skærme.På det store lcd i stuen har jeg TDC sagem 60 selector på og her har jeg fint signal, men det analoge signal er helt grumset. Det samme gælder de andre tv i huset som kører uden selector.Jeg har prøvet køre et IHC antenne kabel direkte fra Antenne modul og til tv (dog med alm antenne forlænger kabel i mellem), en uden held.TDC har tjekket min kvalitet iden IHC antenne modulet og det er fint.Nogen der har et bud på hvad der skaber dette dårlige signal. Jeg har jo desværre ikke idag mulighed for at sende TDC "digitale" signal videre ud til flere tv.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej med digDet er helt normalt at der er grums/grynet tv når du se yousee og ikke når du ser digital fra din selector alle har det problem, men der er dog nogen hvor det er bedre hos og det er af den simple grund tunerne i fladskærmene den er ikke så gode til det analoge signal.Når man handler fladskærme hos seriøse forhandlere vil de også spørge hvilke tv signal du modtager, for så at vælge den bedste skærm til dit signal.Hvis du tvivler lidt på svaret så tal med en dygtig antenne mand eller gå en tur i hifi klubben,Dog skal du lige bemærke at hvis dit antenne anlæg ikke er blevet målt og justeret til den rigtige signalstyrke ved alle udtag ville det måske forbedre det en del.Mortensen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hejsa,Ved godt det er en gammel tråd efterhånden, men måske andre kan få glæde af et godt råd.Jeg har igennem længere tid bokset med det problem at billedsignalet fra Yousee gennem IHC-Net gav bølgede striber på TV'ene. Yousee var forbi flere gange og målte en masse.Fejlen bestod I at flere kanaler lå over 80 db og det er ikke godt for en IHC-Net installation!Problemet blev endelig løst, da vi fik moteret en lille justerbar dæmper, som dæmper signalet med ca. 10 dB inden signalet går i IHC-Net antennemodulet. Med en let finjustering på antennemodulet lykkedes det at få næsten alle kanaler til at stå knivskarpt.Mvh. Vagn

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

VagnPetersen skrev:

Hejsa,Ved godt det er en gammel tråd efterhånden, men måske andre kan få glæde af et godt råd.Jeg har igennem længere tid bokset med det problem at billedsignalet fra Yousee gennem IHC-Net gav bølgede striber på TV'ene. Yousee var forbi flere gange og målte en masse.Fejlen bestod I at flere kanaler lå over 80 db og det er ikke godt for en IHC-Net installation!Problemet blev endelig løst, da vi fik moteret en lille justerbar dæmper, som dæmper signalet med ca. 10 dB inden signalet går i IHC-Net antennemodulet. Med en let finjustering på antennemodulet lykkedes det at få næsten alle kanaler til at stå knivskarpt.Mvh. Vagn
okay, det er da noget man lige skal prøve inden man sætte ild til yousee selectorbox;)
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok