Hop til indhold
  • 0

Problemer med at loge ind på lk ihc administrator


cs
 Share

Spørgsmål

Hej alle..

Jeg har kæmpet som en gal og søgt over hele nettet omkring mit problem, med jeg hverken kan logge ind på administrator ,serviceview,screenview,screendesign,eller web screenview.

Jeg fandt så dette forum og kunne se,at andre også har haft samme problemer.. Nu har jeg læst alle de tråde som omhandler problemet ,men syntes  alligevel ikke at have fundet nogen løsning :-(

Når jeg prøver at logge ind via usb for jeg følgende meddelelse... Jeg bruger nyeste java og nyeste firmware i visual 2 controleren. Det kunne være

´dejligt hvis nogen havde løsningen på problemet .

 

Mvh.Carsten

 

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<jnlp href="jws/administrator.jnlp" codebase="http://usb" spec="1.5"> <information> <a xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" style="color: blue; margin-left: -2em;"><<span style="color: rgb(153, 0, 0);">title</span>></a>LK IHC Administrator<span xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" style="color: blue;"></<span style="color: rgb(153, 0, 0);">title</span>></span> <vendor>Lauritz Knudsen</vendor> <homepage href="http://www.lk.dk"/> <icon href="http://usb/images/icon_main_LK.gif" kind="default"/> <icon href="http://usb/images/splash2_LK.jpg" kind="splash" depth="24"/> <offline-allowed/> </information> <security> <all-permissions/> </security> <resources> <j2se version="1.5+" max-heap-size="512m"/> <jar href="jws/clients.jar" version="2.7.220" main="true"/> <jar href="jws/resources.jar" version="2.7.220"/> <jar href="jws/jnlp.jar" version="2.7.220"/> <jar href="jws/xercesImpl.jar" version="2.7.220"/> <jar href="jws/xml-apis.jar" version="2.7.220"/> </resources> <application-desc main-class="com.schneider.utcsclient.administrator.MainEntryPoint"> <argument>LK</argument> <argument>da</argument> <argument>DK</argument> <argument>https://usb</argument> </application-desc>

</jnlp>

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Søg på JAVA, så vil du se flere tråde med løsninger på dit problem.

Problemet er at LK's certifikater IGEN er udløbet, så du er nød til at nedgrader sikkerheden i JAVA.

For web sceneview er problemet at LK fortsat benytter de gamle krypterings standarder, som moderne browser ikke længere understøtter. Her skal du søge på about:config, så dukker der en tråd op, som fortæller hvordan du nedgrader sikkerheden i firefox.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars og Jakob..

Jeg har ikke fået det til at virke endnu? Jeg køre windows 10 og version 8 java,hvis denne information kan bruges?

Jeg har forsøgt både med Explorer edge og Firefoks.. men intet hjælper. Når jeg åbner administrator ,kommer der et vindue frem hvor der skal tastes brugernavn og password..

Når jeg gør dette, får jeg følgende besked: login fejlede.Indtast gyldigt brugernavn og password.

Jeg bruger "admin" som brugernavn og et password på 9 karakter jeg har intastet i kommunikationsinterface i lk-ihc visual.

 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg bliver spurgt om password ,selv ved login via usb og har kontroleret flere gange det er det rigtige..

Hvor er det belastende.. og virker sku som et noget ufærdigt produkt må jeg sige :-(

Kunne være man skulle have undersøgt andre muligheder inden man indvisterede i det .. undskyld jeg siger det "Lort !! "

Så hvis ikke jeg snart får lortet til at virke har jeg nok snart 9 dæmpbare loftudtag tilsalg+en masse trådløse stikkontakter og batteritryk + en visual 2 kontroler og en 72 w strømforsygning..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Produktet er såmænd færdig. Problemet er faktisk at det har været færdigt i ca. 10 år, og stortset ikke er opdateret siden, så det er på ingen måde fulgt med tiden. Hvis du kørte med en +3 år gammel browser og en +3 år gammel JAVA, vil du ikke have mange af problemerne med JAVA og TLS kryptering.

Jeg har lige checket på min egen installation. Du skal ikke bruge password når du er på via USB. Den spørger godt nok efter det, men du kan ikke indtaste noget password, og du skal bare klikke på login.

Hvor i landet gemmer du dig?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars.. og endnu engang tak for din tilbagemelding. Jeg vil dog sige at jeg også har forsøgt at logge ind uden at taste noget i hverken brugernavn eller password,men også kun at taste noget i brugernavn. Alt er prøvet syntes jeg. Jeg får meddelsen i browserlinien "certifikatfejl" og bliver ikke logget ind :-(

jeg taster for øvrigt følgende ind for at komme frem til vinduet hvor jeg kan vælge imellem administrator/derviceview/screenview/screendesign/online rapporter/web screen view.

Det er kun ved web screen view jeg kommer til login siden hvor brugernavn og password skal indtastes. De andre funktioner kommer der et vindue op hvor jeg bliver spurgt om jeg vil åbne eller hente denne fil ved navn F.eks "administrator jlnp" som ligger i hentede filer"

lidt nemmere hvis jeg kunne indsætte et skærmprint..

 

Det er lidt trist at høre at ihc ikke rigtigt er fulgt med tiden... jeg har egentligt altid været ret facineret af det siden det kom frem for snart mange år siden.. Dengang var det jo en ret bekostelig erfærde at få instaleret og det gjorde det jo ik just nemmere, i forhold til hvis man var i gang med en renovation, at det var et trådet system dengang.

Jeg kan egentligt godt fortryde lidt jeg her så mange år efter har kastet mig blindt ud i dette system hvis ikke udviklingen har fulgt med.. øv øv :-(  og ligeså heller ik jeg :-(

Man kan jo næsten tænke allerede nu med det du skriver !.. hva så om 5 år..?  skal man så have en bærbar liggende på standby, hvor der ligger et gammelt windows styresystem, for at kunne fortage ændringer i visual på et senere tidspunkt ? Det vil da være lidt katastrofalt for en masse husejer som har ihc-instalation og ønsker at få fortaget en programændring:-(

For øvrigt bor jeg ved Kalundborg..

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ok. Så forstå jeg bedre dine problemer. Du blander forskellige fejl sammen.

Web scene view er rent browser baseret. Her er dit problem at LK kun understøtter de gamle krypterings metoder, som moderne browser ikke længere understøtter. I Firefox omgår man krypterings problemet ved at tilføje IHC controllerens IP adr. ud for security.tls.insecure_fallback_hosts i about:config. Om man kan gøre det med USB også ved jeg ikke. Men du kan prøve at tilføje USB samt den IP adr. du får hvis du forsøger at pinge usb. Jeg ved heller ikke hvordan man omgår problemet i andre browser.

Administator, service view og scene view er alle JAVA baserede og her er dit problem at LK's certifikater er udløbet. I nedenstående tråd er der en villedning til hvordan du omgår det problem

 

Jeg tror vi er mange som har brokket os højlydt over at LK ikke er fulgt med tiden. Men de skal have kredit for trods alt fortsat at supporter produktet, omend det efterhånden er en begrænset support. Personligt vil jeg aldrig basere et IHC system på wireless alene. Wireless er for mig en nødløsning, men sådan er vi jo så forskellige. Skulle jeg vælge et IHC system idag, havde jeg nok valgt smart-house. Det er dog ret svært at få fat i til en ordentlig pris. De webshops jeg har set handle med det, er endnu ikke blevet opdateret med de nyeste produkter, på trods af at det er over 2 år siden at smart-house kom med en ny controller, som kun fylder det 1 M36 modul, og som har web adgang m.m.

LK er ikke de eneste som er langsomme til at få opgraderet kryptering og certifikater, så der vil altid være en mulighed for at få morderne browser og JAVA til at understøtte gamle teknologier og certifikater, men hvis man ikke arbejder med IT til dagligt bliver det ikke let at finde de steder hvor man skal rette i opsætningen.

Prøv de 2 rettelser jeg har givet dig. Hvis det ikke løser problemet er jeg ikke så langt fra Kalunborg engang i påsken.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok