Hop til indhold
  • 0

Problemer med port forwarding af min Apple airport router


Simon H
 Share

Spørgsmål

Hej

Er der nogen som kan hjælpe mig med indstillinger i min airport enhed til at port forwarde. Jeg har waoo fibernet og troede egentligt at det var pga. at jeg ikke havde fast ip adresse at det drillede. Det fik jeg i går, men kan stadig ikke få det til at virke. Jeg har vedhæftet et billede og er ret meget i tvivl hvor jeg skal skrive 80 og hvor jeg skal skrive 443 henne. UDP eller TCP???? Privat eller offentligt. Fatter ikke så meget. 

 

Simon

image.png

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Anders, jeg har to controllere på samme netværk med en AirPort Extreme.

den ene er på 192.168.1.3 den anden 192.168.1.4

jeg har en fast ip-adresse. Hvordan sætter jeg dette op. Portforward virkede fint da jeg havde en controller men nu hvor jetmotor har to virker min IHC app ikke på nogen af controlerne.

 

håber i kan hjælpe mig

 

christian 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du skal bruge forskellige offentlige porte.

For den første controller mappe du f.eks. offentlig port 80 til privat 80 og offentlig port 443 til privat port 443. Begge med intern IP 192.168.1.3

For den næste controller mapper du f.eks. offentlig port 81 til privat port 80 og offentlig port 444 til privat port 443. Begge med intern IP 192.168.1.4

I dine apps. skal du huske at ændre port nr'et, men jeg ved faktisk slet ikke om LK's apps understøtter 2 eller flere controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen Lars og tak for feedback, nu har jeg forsøgt på din måde (se nedenfor)- desværre uden held

controler 1 192.168.1.3 - 2 reservationer -offentlig 80 ->privat 80, offentlig 443 ->privat 443 

controler 2 192.168.1.4 - 2 reservationer -offentlig 81 ->privat 80, offentlig 444 ->privat 443

I min app som virker fint når jeg er på det lokale wifi netværk men ikke på WAN.

i min app har jeg to profiler. Disse kan ikke køre samtidigt på iPhone som på iPad men man kan rimeligt nemt skifte over. 

i appen har jeg følgende stående....IHC1.thumb.jpg.07de895bd32d2ee3c6762c913IHC2.thumb.jpg.003d937f33bd73b7c72a6b6e6

 

i min airport setup har jeg følgende

airport1.thumb.jpg.d144eda034b603a47c023airport2.thumb.jpg.d9daf076803172b8ae5a0airport3.thumb.jpg.ad8d6ec42eba517892664airport4.thumb.jpg.e9643fd863c3bb3ac8b14

Når jeg kører over WAN får jeg timeout på begge controllere - Hvad kan problemet være.

Hvordan skal controlerne konfigureres - hvilke porte skal controllerne indstilles til..... 

 

På forhånd tak     

 

Christian

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok