Hop til indhold

Forbindelse til Controller Visual 2


Recommended Posts

Hej

Jeg har den sidste uge lavet nogle ændringer hvorefter jeg har sendt dem til controller uden problemer,
Programmet LK IHC Visual har selv logget på controller hver gang jeg har åbnet det. Mener at det var Version 2.7.110

Efter at have fået hjælp herinde i forumet omkring en funktionsblok så opdaterede jeg funktionsblokkende  via lk hjemmeside.
Det var ikke så heldigt gjort da mine egne under "07. Mine egne fb" forsvandt, men ikke nok med det jeg kan heller ikke få forbindelse til controller, med pc visual 192.168.0.33:443
Iphone med app IHCRemote kan jeg heller ikke, hverken ude eller hjemme, få forbindelse med
Konens pc med samme version kan heller ikke få adgang.

Så opdaterede jeg til LK IHC Visual 2.7.342 og herefter:
Pc, når jeg åbner Visual  skal jeg selv  prøve at logge på controller og får denne Kommunikationsstatus: LK IHC controller ikke fundet men <192.168.0.33:443> svarer på ping
Jeg trykker ok,men kan se at programmet prøver at logge på og efter 5-10-15 min det er lidt forskelligt så har den forbindelse.
Hvis så jeg herefter vil hente fra controller, så er der intet i controller eller den melder fejl under "hent projekt" når den er igang med at hente  og Visual program lukker selv ned.
Iphone kan få forbindelse, og virker, med "ude"
men kan ikke få forbindelse med "Hjemme"

Hvor skal jeg lige søge efter fejlen??


 

Link til kommentar
Del på andre sites

LK IHC er pænt pernittent med overenstemmelse mellem firmware og Visual versioner. Jeg opgrader altid til den firmware version som følger med Visual.

Jeg mener du kan finde dine forsvundende funktions blokke i en backup folder under LH IHC folderen. Bare kopier de manglende funktions blokke ind under en ny folder under <something>\LK IHC Control\IHC Visual\FunctionBlocks, og du vil se dem sammen med alle de andre funktions blokke næste gang du starter visual. <Something> afhænger af din windows version. På good old XP er det \Program Files

Link til kommentar
Del på andre sites

På 5 January 2016 at 18:01 , Peter H. Hansen skrev:

Har forbundet pc med controller via usb kabel, Ingen forbindelse:huh:

Så hentede jeg igen og installerede, firmware 2.7.220, visual 2.7.342 og installerede opdateringen til funktionsblokke, forfra igen.

2.gang er lykkens gang :)

 

 

Hvor har du fundet version 2.7.342 ? jeg troede 2.7.220 var den nyeste man kan hente fra lk.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

2.7.342 er senest version af Visual programmet, som bruges på din PC til programering af controlleren, mens 2.7.220 er seneste version af firmwaren som ligger i IHC controlleren.

Det vil være for nemt hvis der var overensstemmelse mellem disse versions nr. Og for at gøre forviringen komplet. Hvis du læser readme filen til Visual 2.7.342, vil du se at versionen faktisk hedder 2.7.5.:angry: Mit gæt er at 2.7.342 henviser til version 2.7 build 342.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok