Hop til indhold

Udskiftning Af Ihc - Sådan!


Clemen
 Share

Recommended Posts

På ‎30‎-‎04‎-‎2016 at 12:22 , Søren Birkholm Eriksen skrev:

Jeg er skam heller ikke den store kode-haj, faktisk slet ikke... men man kommer langt med google og læse på domotics forum/wiki.

Ja, det er korrekt forstået. Den version af IHCCaptain der kan påvirke IHC Controlleren uden at kræve login er en ældre version, som jeg ikke selv har. Samt det er heller ikke noget Mikkel understøtter officielt. 

Jeg bruger IHC Captain til at holde Domoticz opdateret med current status på lampeudtag mv. OpenHAB bruger jeg til at påvirke IHC Controlleren når jeg tænder/slukker i Domoticz via REST API'et i OpenHAB. OpenHAB kunne sikkert klare begge opgaver, men det var en pludselig indskydelse at benytte OpenHAB, da jeg allerede havde det andet på plads. 

Min OpenHAB installation er faktisk mere end et år gammel og jeg havde egentlig glemt den. Men den blev støvet af for at se om det kunne komme til at virke.

Min Domoticz er samtidig sat op med mine kamera samt Telegram til notifikationer, så der tages billede og sendes besked når jeg modtager post eller det ringer på døren og sendes til mobilen via Telegram.

Jeg deler gerne mine scripts, men de ikke er fejlfrie endnu undlader jeg det for nu (læs ovenstående indlæg).

 

Mvh Søren

Hej Søren
Kanon - Takker for info - Beklager det sene svar - har lige været offline en uges tid :-)

Jeg kigger lige og ser om jeg kan få hul igennem.

 

Mvh

Christian Alexandersen

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎03‎-‎05‎-‎2016 at 20:51 , Mikkel Skovgaard skrev:

Lige en hurtig update  - openhab kan RIGTIG meget så jeg er ved at se på det :)

Hej Mikkel

Er Domoticz ikke nemmere at bruge en Openhab - Altså lige bortset fra det issue at få det til at tale sammen med IHC.

Men hvis man har enheder der ikke lige er knyttet til IHC virker det som om at Domoticz umiddelbart er nemmere at bruge for en som mig der ikke lige er så god til kode?

Mvh

Christian Alexandersen

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Christian Alexandersen skrev:

Hej Søren
Kanon - Takker for info - Beklager det sene svar - har lige været offline en uges tid :-)

Jeg kigger lige og ser om jeg kan få hul igennem.

 

Mvh

Christian Alexandersen

 

Velbekomme. Jeg er også kommet lidt videre. Har bla. fået lavet en spærring i lua scriptet der påvirker IHC'n via openHAB, således at en kontakt ikke bliver tændt to gang pga. den går i loop. De har dog den uheldige konsekvens at hvis når lys bruges med blink (eks. når IHC'n bruges med ringeklokke), så går lyset ikke altid tilbage til udgangs punktet. Det har jeg ikke fået løst endnu, men læse flere steder på Domoticzs forum at det er "by design". 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Christian Alexandersen skrev:

Hej Mikkel

Er Domoticz ikke nemmere at bruge en Openhab - Altså lige bortset fra det issue at få det til at tale sammen med IHC.

Men hvis man har enheder der ikke lige er knyttet til IHC virker det som om at Domoticz umiddelbart er nemmere at bruge for en som mig der ikke lige er så god til kode?

Mvh

Christian Alexandersen

 

 

Som jeg ser det, så er der ingen tvivl om  at openHAB noget mere vanskeligt at sætte op og har en stejl indlæringskurve. Det hele skal kodes hvorimod man får meget "foræret" med Domoticz. I openHAB v2 skulle der og ske en ændring på det punkt. 

Det er nok også derfor mit openHAB projekt gik i stå. Det tager tid.

Jeg har en RFXCOM RFXtrx433E til styring af gardiner(Somfy motor), det var ganske let at få til at virke med Domoticz og via IHCCaptain kan jeg dermed betjene gardinerne via de normale IHC tryk.

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

18 timer siden, Søren Birkholm Eriksen skrev:

Som jeg ser det, så er der ingen tvivl om  at openHAB noget mere vanskeligt at sætte op og har en stejl indlæringskurve. Det hele skal kodes hvorimod man får meget "foræret" med Domoticz. I openHAB v2 skulle der og ske en ændring på det punkt. 

Det er nok også derfor mit openHAB projekt gik i stå. Det tager tid.

Jeg har en RFXCOM RFXtrx433E til styring af gardiner(Somfy motor), det var ganske let at få til at virke med Domoticz og via IHCCaptain kan jeg dermed betjene gardinerne via de normale IHC tryk.

Mvh Søren

Hej Søren

Det er også min oplevelse at Domoticz er nemmere at tilgå/arbejde med - bare ærgerligt at det skal være så svært at få det til at arbejde sammen med IHC :-/

Mvh Christian

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 4/30/2016 at 12:07 , Søren Birkholm Eriksen skrev:

Ja, skal jeg gerne. Bliver nok i en anden tråd, så jeg ikke hijacker Clemens :) Nåh, hvad pokker her følger lige en hurtig forklaring til at få status fra IHC til Domoticz via Captain. Den anden vej er lidt mere kompliceret og skal ligee have løst nedenstående issue først.

Jeg har  lige opdaget en forhindring der skal løses, som resultere at Domoticz > OpenHAB > IHC Captain køre i loop og lyset begynder at blinke konstant. Skal have fundet ud af at lave en eller anden form for 'get state' i lua scriptet så lyset kun tændes en gang.

Men det er rent faktisk rimelig enkelt at få info fra IHC Controlleren via IHC Captain til Domoticz. Clemen har været flink at guide lidt.

I Domoticz opretter du en dummy hardware og derefter oprettes 'Create virtuel sensors'. Under devices finder ud IDX nr. på den nye virtuelle device

2016-04-30_1147.png

2016-04-30_1151.png

Når du har fundet IDX nr. skal vi en tur i IHC Captain

I IHC Visual har jeg oprettet en 'Følg/inventer' FB pr. stikkontakt/lampeudtag, som giver en puls på hhv. on og off, når der tændes eller slukkes, denne benyter jeg så til at sætte regler op i Captain.

2016-04-30_1154.png

 

2016-04-30_1155.png

2016-04-30_1156.png

wget -qO- 'http://192.168.10.11:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=37&switchcmd=On' &> /dev/null

Udskift IP med IP'n på din Domoticz-installation samt IDX med dit eget

Man kunne også benytte 'gem til url' men 'kør kommando' er mere stabilt. I første omgang havde jeg brugt "switchcmd=Toogle" så skulle der kun laves én regl på lampe/stikk. men så kommer Domoticz let ud af sync med IHC controlleren, derfor at det bedst med en dedikeret FB og hhv. on og off kommando.

Jeg har ikke selv IHC varmestyring eller alarm hvilket gør det noget mere enkelt. Clemen har oprettet diverse avancerede LUA scripts til at overføre alarm status mv.

 

Mvh Søren

 

 

Hej Søren

 

jeg kan ikke helt gemmen skue hvilken FB det er du bruger for at sende on/off til Domoticz ??

kan du løfte sløret for dette? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Så med dette setup er: Domoticz - OpenHAB - IHC Captain - IHC controller - fungerende.

Er OpenHAB nødvendig going forward? kan man springe dette led over?

Nogen fordel/ulemper at have det kørerne med OpenHAB i, set i forhold til evt. i fremtiden at have Domoticz forbundet direkte mod IHC Captain?

(Clement kører vist sådan, som jeg har forstået det, men desværre ingen guide for dette endnu)

Hvor mange Enheder skal man bruge for at kører Domoticz - OpenHAB - IHC Captain - 3 stk. Ras. PI?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lachris

Ja som jeg forstår det så er det pt. nødvendigt.

Jeg køre Domoticz og IHCcaptain på samme Pi - ved ikke med Openhab. Er også lidt nølende mht. OpenHab da det er en lille smule langhåret når man ikke er velbevandret i kode m.m.

Jeg ser en anden udfordring - Skulle man sælge huset, kan jeg se en udfordring i at der er mange systemer der skal forsøge at arbejde sammen. Der kan være købere der bliver skræmt væk af at man skal have "den store maskinmester" eksamen får at opsætte sin installation :-) - Alternativt er jo løbende som Clemen gør det, nemlig at udskifte komponenterne til noget der taler direkte med Domoticz.

Håber det bliver muligt at Domoticz kan tale direkte med IHC - evt via IHCcaptain vil det være væsentlige nemmere.

/Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Christian Alexandersen skrev:

Hej Lachris

Ja som jeg forstår det så er det pt. nødvendigt.

Jeg køre Domoticz og IHCcaptain på samme Pi - ved ikke med Openhab. Er også lidt nølende mht. OpenHab da det er en lille smule langhåret når man ikke er velbevandret i kode m.m.

Jeg ser en anden udfordring - Skulle man sælge huset, kan jeg se en udfordring i at der er mange systemer der skal forsøge at arbejde sammen. Der kan være købere der bliver skræmt væk af at man skal have "den store maskinmester" eksamen får at opsætte sin installation :-) - Alternativt er jo løbende som Clemen gør det, nemlig at udskifte komponenterne til noget der taler direkte med Domoticz.

Håber det bliver muligt at Domoticz kan tale direkte med IHC - evt via IHCcaptain vil det være væsentlige nemmere.

/Christian

Bare rolig Christian.

Jeg har købt et hus med IHC og uden at vide noget som helst om det, fandt jeg ud af at huset slet ikke brugte IHC controlleren, men blot at de forskellige ting var linket mellem hinanden. Noget overraskende at have en 5000kr controller der slet ikke blev brugt.

Men jah der er en udfordring med alle de systemer, og synes selv at fuga kontakterne er pænest selvom det betyder man skal have ovenstående setup, men der er lidt hjælp på vej i form af denne fætter som er ret ny:

https://detintelligentehjem.dk/z-home-fuga-kontakt-z-wave-hvid-med-dioder-332.html

Glæder mig også til at se hvad Mikkel kommer op med til at gøre livet lidt lettere ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Lachris skrev:

Så med dette setup er: Domoticz - OpenHAB - IHC Captain - IHC controller - fungerende.

Er OpenHAB nødvendig going forward? kan man springe dette led over?

Nogen fordel/ulemper at have det kørerne med OpenHAB i, set i forhold til evt. i fremtiden at have Domoticz forbundet direkte mod IHC Captain?

(Clement kører vist sådan, som jeg har forstået det, men desværre ingen guide for dette endnu)

Hvor mange Enheder skal man bruge for at kører Domoticz - OpenHAB - IHC Captain - 3 stk. Ras. PI?

Jeg kan med mit setup springer IHC Captain over, da openHAB kan sende info frem og tilbage mellem IHC Controller og Domoticz, det har jeg dog så ikke gjort, men om jeg gøre det i fremtiden ved jeg ikke. Det "reneste" setup er jo nok at "nøjes" med at benytte openHAB til det hele (altså springe IHC Captain _og_ Domoticz over). openHAB er rimelig let at installere på Windows, så kan man nøjes med at ligge sin IHC komponenter ind i items filen og undlade det grafiske, så tror jeg man er hurtigt i gang. IHC ressourcerne "0xdf5b" finder man blot ved at åbne sin .vis fil i notepad.

Jeg har dog en udfordring lige pt. Jeg har sat mit lys til at blinke, når det ringer på døren. Mine Lua scripts gør desværre at lyset forsætter med at blinke uendeligt indtil jeg lukker openHAB ned. Jeg har til dels løst det ved at sætte en "pause" ind i Lua scriptet, så en knap kun kan trykkes på én gang indenfor 2 sek. Det virker fint, når man bare tænder og slukker for et enkelt lys/lampe, men når det er alt lys der pludselig blinker så er de 2 sek. ikke nok. Det er et kendt issue i Domoticz at det går i loop. Jeg ved ikke om eller hvordan Clemen har løst dette.

 

Sådan ser min items filen ud:

Group All
Group Outdoor 																										(All)
Group Garage	 																									(All)
Group Beboelse 																										(All)

Group Bryggers								"Bryggers"											<corridor> 			(Beboelse)
Group Depot									"Depot"												<corridor>			(Beboelse)
Group Stue 									"Stue" 												<sofa> 				(Beboelse)
Group Koekken								"Køkken-alrum" 										<kitchen> 			(Beboelse)
Group Vaerelse1								"Værelse 1 - Olivia"								<child1>			(Beboelse)
Group Vaerelse2								"Værelse 2 - Clara"									<child2>			(Beboelse)
Group Bad1		 							"Gæstebadeværelse" 									<bath> 				(Beboelse)
Group Entre									"Entré"												<corridor>			(Beboelse)
Group Kontor								"Kontor"											<office>			(Beboelse)
Group Bad2		 							"Forældrebadeværelse" 								<bath> 				(Beboelse)
Group Gang									"Gang"												<corridor>			(Beboelse)
Group Walkin								"Walk-in"											<wardrobe2>			(Beboelse)
Group Sovevaerlse							"Soveværelse"										<bedroom>			(Beboelse)


/* Active groups */
Group:Switch:OR(ON, OFF) 					Lights 					"All Lights [(%d)]" 							(All)


/* Hustilstand */
Switch Hustilstand_Farvelpuls				"Hustilstand | Farvel-tryk"												(Beboelse)				{ihc=">[ON:0x32cd11:100],>[OFF:0x32cd11:100]", autoupdate="false"}
Switch Hustilstand_Velkomst1puls			"Hustilstand | Velkomst-tryk"											(Beboelse)				{ihc=">[ON:0x32ca11:100],>[OFF:0x32ca11:100]", autoupdate="false"}	
Switch Hustilstand_Godnatpuls				"Hustilstand | Godnat-tryk"												(Beboelse)				{ihc=">[ON:0x32d011:100],>[OFF:0x32d011:100]", autoupdate="false"}
Switch Hustilstand_Godmorgenpuls			"Hustilstand | Godmorgen-tryk"											(Beboelse)				{ihc=">[ON:0x32cf11:100],>[OFF:0x32cf11:100]", autoupdate="false"}


/* Lights, Sockets, Garagedoors */
Dimmer Light_Outdoor_Spots1		 			"Udendørs | Spots, gårdsplads" 						<outdoorlight>		(Outdoor)				{ihc="0x255d5d"}
Dimmer Light_Outdoor_Spots2		 			"Udendørs | Spots, terrasse" 						<outdoorlight>		(Outdoor)				{ihc="0x23be5d"}
Switch Light_Outdoor_Stikkontakt1 			"Udendørs | Stikkontakt, hoveddør"					<socket>			(Outdoor)				{ihc="0x1205b"}
Switch Light_Outdoor_Stikkontakt2			"Udendørs | Stikkontakt, terrasse"					<socket>			(Outdoor)				{ihc="0x11d5b"}
Contact Outdoor_Front_PIR					"Udendørs | Bevægelsessensor, ved port"				<selfMotion>		(Outdoor)				{ihc="0x13f5a"}
Contact Outdoor_Back_PIR					"Udendørs | Bevægelsessensor, bag garage"			<selfMotion>		(Outdoor)				{ihc="0x1415a"}

Switch Light_Garage_Loftlampe				"Garage | Loftlamper"													(Garage, Lights)		{ihc="0xdf5b"}
Switch Garage_Port_1 						"Garage | Port 1"									<garagedoor>		(Garage) 				{ihc=">[ON:0x19f95b:10],>[OFF:0x19f95b:10]", autoupdate="false"}
Switch Garage_Port_2 						"Garage | Port 2" 									<garagedoor>		(Garage)	 			{ihc=">[ON:0x19fb5b:10],>[OFF:0x19fb5b:10]", autoupdate="false"}
Contact Garage_PIR							"Garage | Bevægelsessensor"							<selfMotion>		(Garage)				{ihc="0x13b5a"}

Switch Light_Bryggers_Spots					"Bryggers | Spots"														(Bryggers, Lights)		{ihc="0xdc5b"}
Switch Light_Bryggers_Loftlampe				"Bryggers | Loftlampe"													(Bryggers, Lights)		{ihc="0xd95b"}
Switch Light_Bryggers_Stikkontakt			"Bryggers | Stikkontakt"							<socket>			(Bryggers, Lights)		{ihc="0x12c5b"}
/*Switch Light_Bryggers_Diode1				"Bryggers | Diode, øverst"												(Bryggers)				{ihc="0xaf5b"}*/
/*Switch Light_Bryggers_Diode2				"Bryggers | Diode, nederst"												(Bryggers)				{ihc="0xb05b"}*/

Switch Light_Depot_Loftlampe				"Depot | Loftlampe"														(Depot, Lights)			{ihc="0xee5b"}

Dimmer Light_Koekken_Spots					"Køkken-alrum | Spots [%d %%]"						<slider>			(Koekken, Lights)		{ihc="0x22195d"}
Switch Light_Koekken_Spisebord				"Køkken-alrum | Spisebord"												(Koekken, Lights)		{ihc="0xbe5b"}
Switch Light_Koekken_Loftlampe				"Køkken-alrum | Ved værelser"											(Koekken, Lights)		{ihc="0xc15b"}
Switch Light_Koekken_Stikkontakt			"Køkken-alrum | Happy Lights"						<socket>			(Koekken, Lights)		{ihc="0x1085b"}
Switch Light_Koekken_Stikkontakt_Wireless	"Køkken-alrum | Milk lampe"							<socket>			(Koekken, Lights)		{ihc="0x821c5e"}

Switch Light_Stue_Vinduer					"Stue | Ved vinduer" 													(Stue, Lights) 			{ihc="0xb25b"}
Switch Light_Stue_Sofabord					"Stue | Sofabord" 														(Stue, Lights) 			{ihc="0xb55b"}
Switch Light_Stue_Stikkontakt	 			"Stue | Gulvlamper"									<socket>			(Stue, Lights)			{ihc="0x1025b"}

Switch Light_Vaerelse1_Loftlampe			"Værelse 1 - Olivia | Loftlampe"										(Vaerelse1, Lights)		{ihc="0xd35b"}
Switch Light_Vaerelse1_Stikkontakt			"Værelse 1 - Olivia | Stikkontakt"					<socket>			(Vaerelse1, Lights)		{ihc="0x1265b"}

Switch Light_Vaerelse2_Loftlampe			"Værelse 2 - Clara | Loftlampe"											(Vaerelse2, Lights)		{ihc="0xd65b"}
Switch Light_Vaerelse2_Stikkontakt			"Værelse 2 - Clara | Stikkontakt"					<socket>			(Vaerelse2, Lights)		{ihc="0x1295b"}

Switch Light_Bad1_Loftlampe					"Gæstebad | Loftlampe"													(Bad1, Lights)			{ihc="0xf95b"}
Switch Light_Bad1_Spot						"Gæstebad | Spot"														(Bad1, Lights)			{ihc="0xf65b"}
Switch Light_Bad1_Spejl						"Gæstebad | Spejl"														(Bad1, Lights)			{ihc="0x1385b"}
Switch Light_Bad1_Stikkontakt2				"Gæstebad | Over skab"								<socket>			(Bad1, Lights)			{ihc="0x1355b"}
Switch Light_Bad1_Stikkontakt1				"Gæstebad | Ved vask"								<socket>			(Bad1, Lights)			{ihc="0x1325b"}

Switch Light_Entre_Loftlampe				"Entré | Loftlampe"														(Entre, Lights)			{ihc="0xb85b"}
Switch Light_Entre_Stikkontakt				"Entré | Happy Lights"								<socket>			(Entre, Lights)			{ihc="0x1055b"}

Switch Light_Kontor_Loftlampe				"Kontor | Loftlampe"													(Kontor, Lights)		{ihc="0xe55b"}
Switch Light_Kontor_Stikkontakt				"Kontor | Stikkontakt"								<socket>			(Kontor, Lights)		{ihc="0x12f5b"}

Switch Light_Bad2_Loftlampe					"Forældre bad | Loftlampe"												(Bad2, Lights)			{ihc="0xca5b"}
Switch Light_Bad2_Spot						"Forældre bad | Spot"													(Bad2, Lights)			{ihc="0xc75b"}
Switch Light_Bad2_Spejl						"Forældre bad | Spejl"													(Bad2, Lights)			{ihc="0x11a5b"}
Switch Light_Bad2_Stikkontakt2				"Forældre bad | Over skab (Sonos)"					<socket>			(Bad2)					{ihc="0x1145b"}
Switch Light_Bad2_Stikkontakt1				"Forældre bad | Ved vask"							<socket>			(Bad2, Lights)			{ihc="0x1175b"}

Switch Light_Gang_Loftlampe					"Gang | Loftlampe"														(Gang, Lights)			{ihc="0xd05b"}

Switch Light_Walkin_Loftlampe				"Walk-in | Loftlampe"													(Walkin, Lights)		{ihc="0xcd5b"}

Switch Light_GangWalkin_Stikkontakt			"Gang/Walk-in | Stikkontakt"						<socket>			(Gang, Walkin, Lights)	{ihc="0x1235b"}

Contact WalkIn_PIR							"Walk-in | Bevægelsessensor"						<selfMotion>		(Walkin)				{ihc="0x675f5a"}

Switch Light_Sovevaerlse_Loftlampe			"Soveværelse | Loftlampe"												(Sovevaerlse, Lights)	{ihc="0xc45b"}
Switch Light_Sovevaerlse_Stikkontakt2		"Soveværelse | V/seng, venstre"						<socket>			(Sovevaerlse, Lights)	{ihc="0x10b5b"}
Switch Light_Sovevaerlse_Stikkontakt3		"Soveværelse | V/seng, højre"						<socket>			(Sovevaerlse, Lights)	{ihc="0x10e5b"}
Switch Light_Sovevaerlse_Stikkontakt1		"Soveværelse | Stikkontakt"							<socket>			(Sovevaerlse, Lights)	{ihc="0x1115b"}


/* NTP binding item */
DateTime		Dato						"Dato [%1$tA, %1$td.%1$tm.%1$tY]"					<calendar>									{ ntp="" }

Jeg har ikke prøvet det selv, men tror at man i princippet kunne man nøjes med:

Switch Garage_Loftlampe					{ihc="0xdf5b"}

da du blot kalder "Garage_Loftlampe" fra Domoticz til at tænde og slukke (f.eks. via et lua script)

Hvis openHAB er kørende og sat op kan lyset tændes eller slukket blot ved at kalde fra en browser:

http://192.168.10.4:8080/CMD?Light_Garage_Loftlampe=ON

Redigeret af Søren Birkholm Eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

På 30. april 2016 at 12:22 , Søren Birkholm Eriksen skrev:

Jeg er skam heller ikke den store kode-haj, faktisk slet ikke... men man kommer langt med google og læse på domotics forum/wiki.

Ja, det er korrekt forstået. Den version af IHCCaptain der kan påvirke IHC Controlleren uden at kræve login er en ældre version, som jeg ikke selv har. Samt det er heller ikke noget Mikkel understøtter officielt. 

Jeg bruger IHC Captain til at holde Domoticz opdateret med current status på lampeudtag mv. OpenHAB bruger jeg til at påvirke IHC Controlleren når jeg tænder/slukker i Domoticz via REST API'et i OpenHAB. OpenHAB kunne sikkert klare begge opgaver, men det var en pludselig indskydelse at benytte OpenHAB, da jeg allerede havde det andet på plads. 

Min OpenHAB installation er faktisk mere end et år gammel og jeg havde egentlig glemt den. Men den blev støvet af for at se om det kunne komme til at virke.

Min Domoticz er samtidig sat op med mine kamera samt Telegram til notifikationer, så der tages billede og sendes besked når jeg modtager post eller det ringer på døren og sendes til mobilen via Telegram.

Jeg deler gerne mine scripts, men de ikke er fejlfrie endnu undlader jeg det for nu (læs ovenstående indlæg).

 

Mvh Søren

Hej Søren 

Takker - Jeg prøver mig frem :-) - Ærgerliget at der ikke er en direkte kobling fra IHC til Domotics og tilbage igen (Gerne med IHCCaptain hvis det var nødvendigt) Men et begynde og koble 4 forskellige systemer sammen så kan det hurtigt blive omstændigt :-)

Jeg vender tilbage når jeg har prøvet mig frem

´Skal prøve om OpenHab kan ligge på samme RAS PI som Domoticz og IHCCaptain.

/Christian

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 weeks later...
På 15/5/2016 at 07:55 , Christian Alexandersen skrev:

Hej Søren 

Takker - Jeg prøver mig frem :-) - Ærgerliget at der ikke er en direkte kobling fra IHC til Domotics og tilbage igen (Gerne med IHCCaptain hvis det var nødvendigt) Men et begynde og koble 4 forskellige systemer sammen så kan det hurtigt blive omstændigt :-)

Jeg vender tilbage når jeg har prøvet mig frem

´Skal prøve om OpenHab kan ligge på samme RAS PI som Domoticz og IHCCaptain.

/Christian

 

Jeg er igang med et plugin til Domoticz, så den kan snakke direkte med IHC controlleren - skal nok melde tilbage snart :-)

 

Mvh Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

14 timer siden, jbjalling skrev:

Jeg er igang med et plugin til Domoticz, så den kan snakke direkte med IHC controlleren - skal nok melde tilbage snart :-)

 

Mvh Jonas

Det lyder meget spændende! Især efter gårsdagens annoncering af selvstændig HomeKit-app.

Mikkel: Jeg husker at have sat dig teste med en Android telefon - jeg formoder ikke at du har planer om at integrere HomeKit?

Vh Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok