Hop til indhold
  • 0

Garageport Problem Ved Strømsvigt


Heino Poulsen
 Share

Spørgsmål

Hejsa

 

men jeg ikke var hjemme, har der været strøm svigt, og da jeg kom hjem var garage porten kørt op, port manden siger det ikke er noget med porten normal system der gør det..

 

så jeg tænkte på mon det var noget i min ihc opsætning der gør når strømmen kommer igen at ich controller automatisk køre porte op eller ned ( afhæning af hvor den står) ikke så fedt når man har varme på

 

jeg har vedhæftet min vil da jeg ikke særlig godt til at programer... i håbet om en af jer vil hjælpe...

 

 

heino.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvorfor har du et output 1-10V til at styre din garage port?? kan se tidligere at du er blevet vejledt i at bruge et output 24 sammen med et relæ til at skabe pulsen, sidder der fysisk et output 1-10V og styrer din garageport, eller er det noget helt galt i programmet ?? normalt kan alle de garage porte jeg er stød på åbnes / lukkes med et simpel puls signal

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så har han ikke haft meget forstand på IHC... Du skal have det programmeret op som en output med brugerdefinerede udgangs enhed, jeg kan godt ændre det for dig, bare ikke lige nu (sidder på iPad) men det kræver at jeg ved hvilken datalinie og udgang dit relæ til garage porten sidder på. Kan du evt tage et billede? Både af relæ, hvor det er tilsluttet, og hvor din output 24 er tilsluttet controlleren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv lige med denne her..

 

og så skal den blå knap på din relæ ikke hænge dernede hvor den gør, den skal skubbes op. Som den står nu, så er relæet sluttet altid, Det kan være derfor din port er åbnet ved strømsvigt, prøv at uploade vedhæftede projekt. skub knappen på relæet op, (så kan det være porten kører) vent til det hele står stille, og tage så strømmen til din controller, og tilslut det ingen, så skulle porten ikke røre på sig..

Heino.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ked af skrive igen. men i går var der strøm svigt i hele byen SE havde åbenbart noget højspænnings problem. så strømmen var væk i hele byen. men det var kommer da jeg kom hjem igen og ja porten var åben igen.

er der nogle måde man kan lave det så den ikke gør det.. syntes bare der har virket da jeg gjorde som Brian fortalte...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Sidder ledningerne rigitgt på dit relæ? pulsen til portåbneren skal sidde på den der NO (normally open) mener klemmerne er mærket med 13/14 eller 15/16, alternativt skal du tage et nærbillede af toppen af relæsoklen og siden af relæet, så jeg kan tjekke at de sidder rigtigt...

Du kan også prøve:

Træk dit relæ ud af sokkelen, og prøv at slukke hpfi relæet og tænd igen... åbner porten?

hvis ja... noget i din port siger at porten skal åbne efter strømsvigt, måske der sidder nogle switch der kan ændres på..

hvis nej.. sæt relæer i soklen igen, sluk hpfi, vent på at strømforsyninge til ihc controlleren slukker helt, (alle dioder slukker), tænd igen, og kik på relæet, trækker den på noget tidspunkt, når controller starter op? du vil kunne se den lille røde plade fylde hele "vinduet" når den er sluttet, og høre et klik.

Hvis den gør det, så er der noget i programmet vi skal have kikket på...

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok