Hop til indhold

12V Spots "vibrer" - G4 På Uni400 Dimmer


Recommended Posts

Hej

 

Jeg har en række UNI400 dimmere som styres af IHCen. De styrer 12V G4 spots som sidder bag en Osram Halotronics strømforsyning.

 

2 steder i huset, vibrerer lyset fra spotsene. Det sker hvert sekund. først vibrer lyset, så lyser det normalt, så vibrer det igen osv.

 

Vil i tro det er dimmeren eller strømforsyningen til spotsene den er gal med?

 

 

Tillægsspørgsmål: Her til aften kunne jeg pludselig ikke skrue særlig højt op for lysstyrken i køkkenet. (også spots på UNI400 dimmer). Efter 20minutter på lavt blus, gik de op i normal styrke igen. De har til gengæld ikke problemet med vibrerende lys.

 

Michael.

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for tip Bjarne! Jeg kan fjerne problemet med vibrerende lys, når jeg luser dimmeren ud. Så jeg har åbenbart to defekte UNI400 dimmere. 

 

I forbindelse med fejlsøgning her til morgen, slukkede jeg for lysgrupperne og tændte igen. Derefter kunne en af de andre dimmere ikke tænde. Efter et par minutter kunne den igen. Men ikke på 100% blus.

 

Mon de alle sammen er ved at være trætte? :( (De er jo ikke ligefrem billige)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne det godt tyde på så.

Sidder de med mellemrum i tavlen så de kan komme af med varmen? Siden der er flere der er ved at være døde samtidig...

 

Hvis du skal udskifte dem vil jeg klart vælge Wireless (hvis din controller understøtter det) der har du en langt bedre funktionalitet, med tilbagemelding, scenarier osv.   

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok