Hop til indhold

Pir Problemer


Recommended Posts

Hej

 

Er ikke helt sikker på om det er her spørgsmålet skal stilles.

 

Jeg har fået installeret IHC i mit nybyggede hus, og har flere PIR rundt om i huset, men særligt en volder besvær.

 

Den befinder sig på Reposen, og når man står der ude indtil lyset slukker igen, efter 3 minutter, kan jeg kun få lyset til at tænde igen ved at gå ind på et af værelserne eller vente ca 1 minut før PIR'en igen reagerer. PIR'en er blevet udskiftet, og jeg kan se når PIR'en bliver sat i, at den reagerer på alle bevægelser, idet den blinker rødt det første minut efter.

 

Er der nogen der har et bud på hvad det kan skyldes?

 

Jeg vedlægger visual opsætningsfilen. Det er PIR'en i det rum der kaldes Repose

 

 

På forhånd mange tak

Jacob Thygesen

skulpturvej.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jacob

 

Velkommen på IHC-user.

 

Det er det rigtige sted du har stillet spørgsmålet, så det er ikke derfor du ikke har fået svar på dit spørgsmål.

 

Jeg har kikket på din fil, og med en simpel test i Visual er alt som det skal være, der er dog rigtig mange funktionsblokke som gerne vil styre lampen. Dette er sjældent en god idé, alle tænd/sluk signaler bør samles i én funktionsblok som derefter styrer lampen. Om det er dette der er årsag til de problemer du oplever er svært at sige.

 

Hvis du bor i nærheden af Odense kommer jeg gerne forbi en dag.

 

Siden du nu selv har bygget huset kunne jeg godt tænke mig at spørge om hvorfor du kun har fået styret lyset via IHC? Det er ellers oplagt også få varmen og alarmen ind over.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...

Hej Henning

Undskyld jeg ikke har set det svar du har givet. Har ikke fået beksed om at der var kommet svar og tænkte ikke lige at tjekke før her et år efter. Har imellemtiden haft to hold elektrikere til at kigge på det. Den sidste har også tjekket de fysiske ledningsforbindelser mellem pir'en og tavlen. Nu virker det som der problemer omkring skumring, vi har skiftet funktonsblokken til piren til den seneste og sat interne variablerne: "Forlad rum timer", "Timer - Skumringsrelæ", "TilstedeværelseTimer" til 0 sekunder. Jeg/vi famler i blinde efter en løsning, og er ikke nået frem til en løsning.

Du skriver at tænd/sluk signalerne bør samles i en funktionsblok, hvordan gøres dette?

Jeg har fået bygget huset, vi har ikke alarm i huset, og vores gasfyr kan vist ikke styres af IHC'en.

Håber på du stadig har mod på at svare

Har vedlagt den seneste opsætning 

30102016.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok