Hop til indhold

S: Abloy El582 Ellås


Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej Lasse,

Ja, med forudsætning for at eksisterende ikke er af "stanglås" typen, altså hvor du typisk trækker håndtaget op for at aktivere pal i top og bund af døren, som vel er mere eller mindre standard, ved nye facade døre nu til dags. Jeg skal bruge den i min garage, hvor døren er monteret med "gammeldags" låsekasse.

Håber det giver svar på dit spørgsmål.

Hilsner Ole.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan jeg ikke give dig et præcist svar på. :-( Jeg tror der findes noget, om end udbuddet vist ikke er så stort, husker det som om, at det tidligere har været diskuteret i en tråd her på sitet.

Jeg har et par gange handlet hos https://lavpris-laase.dk/ hvor jeg føler at have fået gode svar og råd, prøv eventuelt at skrive til dem.

Hilsner Ole.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 26/5/2017 at 01:03 , Lasse Fugmann Kristensen skrev:

hvad nu hvis det er en "moderne" dør? Findes der nogen læsning til denne type?

Nu var det ikke mig spørgsmålet var rettet til, men jeg prøver alligevel: Ud fra hvad jeg har set forskellige steder, så gætter jeg på ved en "moderne" dør med stanglås er vi nok ude i et elektrisk slutblik af en art; jeg mener det er det som anvendes til hoveddøren til opgangen hvor jeg bor.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
12 timer siden, Nicolas Søgaard skrev:

Man kan altid demontere stanglåsen, montere en ellås og få en dækskinne. I sin tid da jeg ville lave dette, ville jeg have lavet elektriske boltlåse i top og bund af dør, så jeg fik noget mere sikkerhed på hoveddøren

Hej Nicolas.

Fik du dette gjort? eller var det en plan? Hvis du fik realiseret det vil jeg da gerne høre mere om dine erfaringer osv.

 

VH Lasse

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 3/7/2017 at 20:19 , Lasse Fugmann Kristensen skrev:

Hej Nicolas.

Fik du dette gjort? eller var det en plan? Hvis du fik realiseret det vil jeg da gerne høre mere om dine erfaringer osv.

 

VH Lasse

 

Jeg fik der aldrig gjort, og endte med at sælge låsen.

 

Jeg fik til gengæld en snak med en tømrer angående stanglåse og han mente at den største grund til vi har det i DK (det er åbenbart ikke noget man har i mange lande), er at vi tillader at vores yderdøre bliver lavet i en "dårlig" kvalitet træ. Så stanglåsen er nødvendig for at få hoveddøren tæt.

 

Hvis vi kigger rent sikkerhedsmæssigt, så skal du jo helst kunne komme ud af huset hvis der er strømsvigt, så der bliver dine boltlåse jo nødt til at være åbne når de er spændingsløse

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok