Hop til indhold
  • 0

Regulering af Dimmer i steps vha. kun en knap


Rasmus Romm
 Share

Spørgsmål

Det er nu lykkedes mig at lave endnu en funktionsblok, som er tiltænkt en trådløs dimmer.Funktionsblokken regulerer lige nu lysniveauet i 20% steps hhv. op eller ned afhængig af den aktuelle tilstand. Er dæmperen slukket, vil startniveauet altid være 40%. Niveauerne er i rækkefølge som følger: 40%, 60%, 80%, 100%, 80%, 60%, 40%, 20%, 40%, 60%... etc.Det var min tanke at regulere dæmperen vha. en lys niveau udgang på FB'en. MEN hvor blev jeg da grueligt snydt, da jeg ville kæde lys niveau udgangen på FBen sammen med lys niveau på dimmeren... :blush: Hvordan laver man ovenstående funktion, når nu ikke det er muligt at sætte lysniveauet på en dimmer direkte fra en FB?Er det virkelig nødvendigt at lave 5 scenarie udgange på FBen, en udgang for hhv. 20,40,60,80 og 100% og efterfølgende aktivere de respektive scenarier i FBen?Det vil blive et sandt mareridt at koble scenarierne rigtigt sammen med mine dæmpere, så jeg vil gerne om tingene kunne laves en smule smartere og meget gerne programmatisk... :blink: Ikke desto mindre vil jeg i starten gerne nemt kunne regulere størrelsen på steppene, indtil jeg finder det helt rigtige niveau. Det er unægteligt noget besværligt at ændre steppene, hvis jeg skal oprette og implementere nye scenarier for hvert step. :( Jeg håber der er nogen der gemmer på et par guldkorn til en IHC-grønskolling? B) Min nuværende FB er vedhæftet... :) [file name=DimmerMedSpring.zip size=2535]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/DimmerMedSpring.zip[/file]

DimmerMedSpring.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok