Hop til indhold
  • 0

Timer/blokering/spærring På Fb?


Søren Birkholm Eriksen
 Share

Spørgsmål

Hej alle IHC-Users

 

Jeg kunne godt brug lidt hjælp/forklaring til, hvordan man laver tids spærring i en FB.

 

Jeg har vedhæftet tre FB'er.

 

Den ene er en lidt modificeret "4.2.02.b. Post i postkassen" som er sat til at sende en mail når der kommer post og endnu en mail, når postkassen bliver tømt.

Desværre sender den flere mails ved "tøming". Kan og evt. hvordan lave det således, der skal gå eks. 30 sek. mellem den sende en mail når "post kassen bliver tømt".

 

 

De to øvrige FB'er jeg har vedhæftet (hhv. Garage port 1 og port 2) har min elektriker lavet. Når der er trykket 'Farvel' bliver der sendt en mail, hvis en af mine porte står åbent og igen en mail når de er lukket. Men desværre bliver mailen sendt med det samme. Jeg ville gerne at der skulle gå måske 5, 10 eller 20 min inden der sendes en mail, hvis der er trykket 'Farvel' og en port stadig står åbent. Til gengæld, ville jeg gerne, at når man trykker go-nat, så kommer der en mail med det samme, hvis en port står åben, men go-nat er slet ikke sat til endnu.

 

Kan det lade sig gøre?

 

 

På forhånd tak.

 

Mvh Søren

Post og Port FB.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej

 

Jeg har forsøgt mig ud at at lave min første FB, men det er kun tildels en success. Umiddelbart virker det hele på nær, når jeg vil have en timer på.

 

Jeg ønsker at når FB'n er i 'Ude-tilstand' > en port står åben (off), skal der starte en timer der tæller ned fra eks. 5 min (vil gerne kunne indstille denne  værdi manuelt). Hvis porten ikke er lukket igen efter de 5 min skal udgangen gå on.

 

Jeg har efterhånden brugt nogle timer på at flytte timer frem og tilbage, men kan bare ikke få det til at fungere.

 

Er der en venlig sjæl, der kan give mig et guldkort til at komme i mål?

 

FB'n er vedhæftet. I simuleringsmode skal 'port' stå 'on' = lukket.

 

På forhånd tak.

 

 

Send mail - Port X - 'Ude' 'Nat' tilstand.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Fantastisk, Lars - 1000-tak. Den må jeg have lagt på i morgen. Jeg kan godt se, at jeg har en del at lære endnu :)

 

Jeg har lige prøve simulering, men kan ikke helt se hvad der sket. Hvis en port allerede står åben (off) og når man sætter nat- eller ude-tilstand, går udgangen så on?

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå det ved jeg såmænd ikke om du har en hel del at lære. Men korrekt inden man lige kommer ind i IHC Visual programmerings tankegangen skal man lige prøve lidt af hvert.

Dit program trigges af Port skifter tilstand. Der sendes således kun mail når denne er i tilstand Off (Åben).

Hvis der ALTID skal sendes mail når Nat (og/eller Ude) aktiveres og Port=Off så skal der lige tilføjes denne betingelse/programstump. 

Man kan helt sikkert "optimere" koden/logikken i færre blokke hvis man vender logikken på hovedet, men af pædagogiske grunde fortsætter jeg og laver bare lige en kodestup mere for hver situation.Husk IHC er hændelses styret.

 

SBE Garage mail ver. 1.2.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok