Hop til indhold

Styring Af Kiprelæ Via Skumringsrelæ


Recommended Posts

Hej Ihc-user.

 

Jeg sidder med en lille opgave som jeg ikke helt kan få til at gå op i en højere enhed så håber i kan hjælpe.

 

Jeg har et skumringsrelæ på min ihc controler som jeg gerne vil have til at styre et helt alm kip relæ, men kan simpelhent ikke gennemskue hvordan jeg får den til at give et kip signal ud når skumringsrelæet får i on og igen når den går i off.

 

En der har nogle gode ideer så er de mere end velkommene...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars

 

Jeg har lavet en specifik blok til dig.

 

Den har tilbagemelding fra dit kiprelæ, dermed kommer den aldrig ud af sync, hvad der ellers er stor sandsynlighed for at den vil. Men bruger så yderligere en indgang.

 

Du skriver ikke om kiprelæet skal være lig/modsat dit skumringsrelæ, jeg har lavet det så du selv kan vælge.

 

Håber det kan bruges :-))

Kiprelæ styret af skumring.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det bare mig, eller går man over åen efter vand her?

 

Du vil gerne have at dit skuringsrelæ giver en impuls til et kiprelæ således detter ON når skumringsrelæet går ON (altså når det bliver mørkt) og giver en ny impuls til kiprelæet således dette går OFF når skumringsrelæet går OFF (altså når det bliver lyst), men hvad er forskellen på at bruge signalet fra skumringsrelæet direkte uden at have et kiprelæ.

 

Hvis det er fordi du gerne vil have et relæ der kan klare mere strøm end en IHC udgang, så bare brug et almindeligt relæ/kontaktor sat til en IHC udgang, om det så er en 24V eller 230V udgang, det afhænger af hvad du har af ledige udgange.

 

Eller er der noget som jeg har overset :unsure: ?

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok